۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۶۲۲۰۹۶
جلیلی:

توزیع نادرست ارز دولتی زمینه ساز فساد شد| ماجرای نامه برجامی به روحانی+فیلم

توزیع نادرست ارز دولتی زمینه ساز فساد شد| ماجرای نامه برجامی به روحانی+فیلم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: امروز می توان با ایجاد یک کار ویژه مشترک بین مردم و دولت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در جنگ اقتصادی ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه شنبه ششم مهرماه سال ۹۸ در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در دفتر این تشکل سیاسی، اظهار داشت: در اندیشه سیاسی اسلام به کار ویژه‌هایی تاکید می‌شود که در آن دولت و جامعه با یکدیگر رابطه مستقیم دارند.

وی ادامه داد: توجه به همین کارویژه می‌توان یک جامعه را در مسیر خود به پیش ببرد.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) بیان داشت: امام راحل(ره) هیچگاه اهل تعارف نبودند و اگر مقوله جمهوری را مطرح می‌کردند، آن را بر اساس یک نگاه و اندیشه کامل ارائه می‌داند.

جلیلی تاکید کرد: بسیاری از موفقیت‌ها در جامعه، برآمده از جاری شدن تفکر عدل و قسط و همچنین همراهی مردم برای تثبیت آن است. برای مثال در جریان دفاع مقدس همین مردم بودند که با همبستگی خود جریان دفاع از میهن را به پیش بردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در تبیین اندیشه سیاسی اسلامی، بیان داشت: واقعیت امر این است که اگر یک فرد یا جریان رقیب کار اساسی و درست برای کشور انجام دهد باید از او حمایت کنیم. اینطور نباید باشد که به صرف رقیب بودن کار خوب را بی توجه بگذاریم.

جلیلی تصریح کرد: گاهی این نگاه پیش می آید که مسؤولیت کارها بر عهده افرادی است که در آن سمت دارند اما باید توجه داشت که در نگاه کلی مسؤولیت بر عهده همه افراد جامعه است و اگر یک مسؤول در کشور کار اشتباهی کرد نباید به سمت تخریب برویم و بلکه باید تلاش کنیم آن زمینه را اصلاح کنیم.

جلیلی تاکید کرد: باید تلاش کنیم رقیب ما راهی را نرود که بر اساس آن کشور ما ضربه بخورد.

ماجرای نامه برجامی جلیلی به روحانی

وی با یادآوری موضوع برجام، بیان داشت: در داستان برجام بنده قبل از توافق به شخص رییس‌جمهور نامه نوشتم و اشکالات آن را اعلام کردم. هرچند پیش از آن نیز در کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی نیز موارد متعددی را مطرح کردم.

جلیلی اظهار داشت: در همان زمان عده‌ای می‌گفتند که نباید در برجام که نقطه قوت دولت است به آن کمک کنیم، اما بنده معتقد بودم صراحت و صداقت گفتمانی برای کشور ما لازم است و باید برای پیشبرد اهداف کشور همگی تلاش کنیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: برجام به طور کل یک قرارداد محکم و استوار نبود. هرچند هنوز هم اعتقاد دارم باید تلاش کنیم نگذاریم یک اشتباه دوباره تکرار شود و حتی ادامه پیدا کند.

وی با انتقاد شدید از طرف اروپایی، عنوان داشت: طرف اروپایی زمانی که دید آمریکا به طور یکطرفه از برجام خارج شده است، با صدور بیانیه‌ای ابرار تأسف شدید خود را ابراز کرد، اما از ایران خواست همچنان به تعهدات خود ادامه دهد.

جلیلی گفت: جالب است در این ۱۷ ماه که آمریکا از برجام خارج شده، اروپا حتی یک قدم برای ایجاد کانال مالی بر نداشت. حتی اخیرا کار به جایی رسیده است که سه کشور اروپایی بیانیه‌ای صادر و از ایران سه موضوع عجیب را درخواست کرده‌اند.

وی عنوان داشت: امروز اروپا از ایران می‌خواهد هر چه زودتر تکلیف تعهدات برجامی بعد از سال ۲۰۲۵ را مشخص کند و حتی برای اجرای زودتر آن اقدام کند. علاوه بر این در بحث موشکی و منطقه‌ای پای میز مذاکره بنشیند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از رفتار دوگانه «مکرون» و «بوریس جانسون» ابراز داشت: مکرون در بیان می‌گوید که به دنبال واسطه گری بین ایران و آمریکا است، اما همین فرد در کنار ترامپ اعلام می‌کند که فشارهای رییس‌جمهور آمریکا باعث شده ایران تغییر رفتار بدهد. حتی می‌توان از ایران درخواست کرد در حوزه‌های جدید پای میز مذاکره بنشیند.

وی بیان داشت: بوریس جانسون نیز در کنار ترامپ از فشارهای آمریکا به ایران تمجید می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در این دوران باید همه تلاش کنیم تا کشور در موضوع برجام و مذاکرات نیز  متضرر نشود.

وی گفت: امروز می توان با ایجاد یک کار ویژه مشترک بین مردم و دولت بر اساس منویات مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی ایستادگی کرد.

جلیلی در پایان گفت: در عرصه داخلی نیز باید تلاش کنیم تا اتفاقاتی رخ ندهد که کشور در جنگ اقتصادی موجود متضرر شود. برای مثال ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به گونه‌ای توزیع شده که زمینه فساد را ایجاد کرده است.

گفتنی است در پایان این جلسه جلیلی به پرسش های برخی از اعضای جامعه اسلامی مهندسین پاسخ داد.

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات