۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۲۲۲۷۰
فروزنده در گفت وگو با رسا:

وجود "شفافیت" کارآمدی مجلس را افزایش می دهد

وجود
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با بیان اینکه شفافیت کارآمدی مجلس را افزایش می دهد، گفت: نمایندگان مجلس وکلای مردم هستند و باید از سوی مردم مورد نظارت قرار بگیرند.

لطف الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه با اهمیت شفافیت در جامعه گفت: شفافیت سبب می شود مردم در جریان مسائل گوناگون قرار بگیرند و رفتار و کردار همه مسؤولان در اتاق شیشه ای قرار گیرد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس وکلای مردم هستند و باید از سوی مردم مورد نظارت قرار بگیرند؛ مردم حق دارند بدانند نمایندگانشان چگونه رفتار می کنند و رأیشان نسبت به مسائل مختلف چیست و این که آیا نمایندگان در جهت خواست مردم و اصول و ارزش ها حرکت می کنند یا خیر.

فروزنده با اشاره به اینکه مسأله شفافیت کارآمدی مجلس شورای اسلامی را بالا می برد، عنوان کرد: یکی از چالش هایی که برخی مجالس شورای اسلامی در طول تاریخ انقلاب با آن مواجه بوده اند این است که برخی نمایندگان از ورود به مجلس به دنبال رانت خواری هستند، از این رو شفافیت سبب می شود تا مردم نسبت به این نیات پلید آگاهی پیدا کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی خاطرنشان کرد: مسأله شفافیت، مجلس را به سوی رسالت حقیقی اش که عبارت از قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن است، سوق می دهد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که عملکردشان سالم، درست و ارزشی باشد از شفافیت آرای نمایندگان استقبال می کند، ابراز کرد: کسانی که با شفافیت مخالفت می ورزند نمی خواهند مردم در جریان عملکردشان قرار بگیرند و در حقیقت اهدافی را دنبال می کنند که غیر از وظایف نمایندگی است.

فروزنده به تبیین پیامدهای عدم شفافیت در جامعه پرداخت و گفت: بروز فساد، عدم اعتماد مردم، کاهش سرمایه های اجتماعی، گسترش بی عدالتی، افزایش رانت خواری، از بین رفتن شایسته سالاری و کاهش میزان کارآمدی نهادها از پیامدهای نبود شفافیت در جامعه است.

وی یادآور شد: از سویی وجود شفافیت نیز به تقویت عدالت، کارآمدی، پاسخگویی و افزایش اعتماد مردم منجر خواهد شد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
برهان
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
شفاف سازی باید بصورت مطالبه عمومی در بیاید.
0
0