۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۲۲۴۰۸
هانی زاده مطرح کرد؛

لج بازی‌های کودکانه بن سلمان و فرو رفتن سعودی ها در باتلاق یمن

لج بازی‌های کودکانه بن سلمان و فرو رفتن سعودی ها در باتلاق یمن
هانی زاده با اشاره به ادامه دار بودن جنگ یمن، گفت: غرور و لج بازی‌های کودکانه بن سلمان، عربستان را به جنگ با یمنی‌ها سوق داد.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با مهم دانستن عملیات نظامی «نصر من الله» پس از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو از سوی انصارالله و ارتش یمن اظهار داشت: این عملیات زمینی بزرگترین عملیات در طی ۴ سال اخیر تلقی می‌شود؛ چرا که ارتش و نیرو‌های مسلح یمنی از مدت‌ها پیش تحرکات نیرو‌های سعودی را در نجران رصد کرده بودند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه عملیات «نصرمن الله» بزرگترین پیروزی ارتش یمن علیه ائتلاف عربی است، عنوان داشت: ارتش و نیرو‌های مسلح یمن با قرار دادن کمین در برابر سه تیپ پیاده و مکانیزه ارتش عربستان، موفق به محاصره آن‌ها شده و بیش از دوهزار و ۶۰۰ نظامی اسیر و صد‌ها مزدور سعودی را به هلاکت رساندند.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه ارتش و نیرو‌های مسلح یمن به سوی پیروزی‌های دیگری حرکت می‌کنند، بیان داشت: عربستان در ۴ سال گذشته با بهره گیری از سلاح‌های بسیار پیچیده سعی کرد تا پیروزی‌هایی را محقق سازد، اما سرانجام چیزی عاید نشد و شکست زمینی اخیر سبب شد تا در انزوا قرار بگیرد و عملا سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و اروپایی، کارآیی شان را در برابر اراده ملت یمن از دست دادند.

هانی زاده با بیان اینکه موازنه قدرت به سود ملت یمن است، ادامه داد: عربستان چاره‌ای جز تغییر در سیاست‌های تهاجمی علیه ملت یمن نخواهد داشت، سیگنال‌های ارسالی سعودی‌ها نشان می‌دهد که در باتلاق یمن گرفتار شده و با تغییر سیاست‌های تهاجمی از جمله اینکه قصد درگیری با ایران را ندارد و به دنبال راه حل سیاسی است، تلاش دارد تا به صورت آبرومندانه از یمن خارج شود.

وی اضافه کرد: عربستان سعودی حاضر به اعتراف مبنی بر انجام عملیات «نصر من الله» از سوی یمنی‌ها نیست همانطور که در بحث حمله به تأسیسات نفتی شاهد بودیم، عربستان همیشه انگشت اتهام را متوجه ایران می‌کند و عملیات «نصر من الله» را هدایت شده از سوی ایران می‌داند.

تحلیلگر مسائل بین الملل تصریح کرد: ملت یمن توانست با بهره گیری از سیاست توازن وحشت به پیروزی‌هایی دست پیدا کند؛ از سوی دیگر ارتش سعودی قادر به فتوحات جدید نیست، بنابراین عربستان پس از چنین شکست‌های مفتضحانه‌ای تلاش به اتهام زنی علیه دیگران دارد.

هانی زاده با بیان اینکه ارتش یمن از قدرت بازدارندگی بسیاری برخوردار است، گفت: غرور و لج بازی‌های بن سلمان، این توهم را ایجاد کرد که با جنگ یک هفته‌ای قادر است انصارالله را ریشه کن بکند حال آنکه طولانی شدن جنگ، جهانیان را متقاعد کرد که عربستان توان بالایی برای اداره میدان جنگ ندارد و باید در برابر اراده ملت یمن تسلیم شود./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات