۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۶۲۲۴۱۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

عدم ایمان به نصرت الهی برخی را پای میز ذلت و مذاکره می کشاند

عدم ایمان به نصرت الهی برخی را پای میز ذلت و مذاکره می کشاند
استاد حوزه و دانشگاه ایمان به نصرت الهی و پیروی از ولایت فقیه را رمز پیروزی حزب الله دانست و گفت: عدم ایمان به نصرت الهی برخی را پای میز ذلت و مذاکره می کشاند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه دوشنبه شب در نخستین مراسم گرامیداشت شهید هادی نصرالله فرزند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: بر اساس آیات مؤمنان کسانی هستند که صادقانه پای عهد الهی ایستاده اند و شهید می شوند و یا منتظر شهادت هستند.

وی با بیان اینکه ما باید ارتباط خود را با شهادت مشخص کنیم، ادامه داد: بر اساس روایات، اگر کسی آرزوی جهاد در دل خود نداشته باشد و از دنیا برود، به شبهه نفاق از دنیا رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار کرد: آن چیزی که سبب بقای انقلاب بر محور ولایت فقیه شد این است که بیش از 230 هزار شهید در این مسیر اهدا کرده ایم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مردم ایران به برکت دفاع مقدس ولایتمدار شدند، تأکید کرد: بر اساس بررسی انجام شده در میان وصیت نامه های باقی مانده از شهدا، در هر وصیت نامه 4 مرتبه بر مسأله پیروی از ولی فقیه تأکید شده است؛ شهدا معلمانی بودند که درس ولایتمداری را در کوچه های این مرز و بوم آموختند و صداقت خود را با اهدای خون خود نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران آن اشتباهی که برخی در صدر اسلام مرتکب شده و ولایت امیرمؤمنان(ع) را نپذیرفتند را مرتکب نشدند، بلکه با همه وجود سرسپرده مقام ولایت ماندند؛ ملت ایران علیرغم وجود حب مقام ها و دنیا طلبی هایی که در میان برخی افراد وجود داشت، مشکلی در راه ولایتمداری ایجاد نکردند؛ علت این موضوع آن است که ما در 10 سال نخست انقلاب 230 هزار شهید راه ولایت داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه شهدای روحانی نسبت به صنف خود از همه صنوف بیشتر شهید دادند، گفت: امروز به امثال سید حسن نصرالله بسیار نیازمند هستیم و ان شاءالله خداوند امثال ایشان را زیاد کند؛ سید حسن نصرالله فرمودند «شهادت پسر من علامت صداقت مقاومت شد»، از این رو می بینیم خانواده های مسیحی ای را که اسم پسران خودشان را با الگو پذیری از «سید هادی نصرالله»، «هادی» گذاشته اند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه مردم اگر «صداقت» ببینند به «حرف ها» اعتماد می کنند، عنوان کرد: صداقت قلب شهید که خداوند در قرآن کریم آن را ذکر کرده است برای همه مردم عالم آشکار می شود و شهدا با صداقت مسیر خود را به رخ دیگران کشیده و با خون خود دیگران را به مسیری که پیموده اند، دعوت کرده اند؛ امروز باید از شهدای نیجریه، بحرین و یمن که صداقت خودشان را به دیگران کشیدند تقدیر و تجلیل کرد.

وی با اشاره به اقبال مردم کشور و منطقه به شهادت طلبی خاطرنشان کرد: صداقت خط مقاومت لبنان از آنجا به اثبات رسید که فرزند رهبر آن شهید شد؛ امروز همه می دانند که وقتی مسؤولی سیر باشد و گرسنگی مردم را نچشد در گفتار و کردار خودش صادق نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه عدم صداقت، مردم را از دین و نظام بیزار می کند، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی اگر کسی صداقت نداشته باشد طرد خواهد شد و از صحنه کنار خواهد رفت.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ضمن بیان خاطراتی از شهید سید عباس موسوی به نقش مادران شهدا در تربیت فرزندان برومند خودشان اشاره و بیان کرد: شهادت علامت صداقت است

وی به شدت محرومیت و مظلومیت شیعیان لبنان پیش از شکل گیری جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: رمز موفقیت حزب الله لبنان و انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق و سوریه ایمان به نصرت الهی و ایمان به ولایت فقیه و اطاعت از رهبر معظم انقلاب است؛ همین ایمان به خدا اگر در دل نباشد قاطعیت در برابر طاغوت کاهش می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه کسی می تواند به طاغوت کفر بورزد که به نصرت الهی ایمان راسخ داشته باشد، ابراز داشت: ایمان به نصرت الهی ملت ها را مقاوم و سیاسیون را ثابت قدم می کند؛ عدم ایمان به نصرت الهی برخی افراد را پای میز ذلت و مذاکره می کشاند، اما از سوی دیگر ایمان به نصرت الهی سبب می شود انسان های مقاوم بر سر دشمن نهیب بزنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایمان به نصرت خداوند ملت های مقاوم در برابر استکبار را رو به جلو حرکت می دهد، گفت: امروز یمنی ها از 8 سال دفاع مقدس ما جلوتر هستند، زیرا در نهایت فقر قرار دارند، اما دشمنان را حیرت زده کرده اند.

وی با اشاره به وعده های صادق رهبر معظم انقلاب و بیان اینکه پیروزی های حزب الله لبنان نتیجه باور این وعده های صادقانه بوده است، تصریح کرد: امروز مسؤولان آننچنان که شایسته است به سخنان رهبری اعتنا نمی کنند؛ رهبر معظم انقلاب چند قبل نسبت به جنبش اروپایان علیه سیاست های مثلث «اروپا، تل آویو و واشنگتن» هشدار داده بودند و ما امروز می بینیم که جلیقه زردها روزانه علیه این سیاست ها تظاهرات می کنند؛ متأسفانه مسؤولان ما در سازمان ملل حتی یک کلمه از مردم مظلوم فرانسه سخن نگفتند و به مکرون نسبت به رفتار وحشیانه ای که با معترضان دارد تذکر ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه متأسفانه امروز نسبت به منویات رهبر معظم انقلاب تنها کارهای شعاری انجام می شود، تأکید کرد: حوزه های علمیه محل علمی تبیین حقایق اطاعت از ولایت فقیه هستند و باید منویات رهبر معظم انقلاب را  به صورت کامل و جامعه تبیین کنند.

وی در پایان به استیصال مثلث شوم عربی، عبری و غربی در مقابل مردم مظلوم یمن اشاره کرد و یادآور شد: آیا کسانی که علیرغم مشاهده نشانه های نصرت الهی نسبت به آن ایمان نمی آورند رذل ترین و کافرترین آدم ها نیستند؟ امروز باید مراقب باشیم تا مورد خشم و غضب الهی قرار نگیریم./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
حسین ثالث موید
ارسال نظرات