۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۲۲۵۷۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

انجام فعالیت های فرهنگی حول محور مسجد راه مقابله با توطئه دشمن است

انجام فعالیت های فرهنگی حول محور مسجد راه مقابله با توطئه دشمن است
نماینده ولی فقیه در لرستان مسجد را کانون عبادت، سیاست و تعلیم و تربیت خواند و گفت: انجام فعالیت های فرهنگی حول محور مسجد مقابله و خنثی سازی توطئه های دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در اعطای احکام اعضای شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد امروز مرکز خلاقیت ها، ابتکارات و  تعلیم مسائل دینی به نسل جوان شده است.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت گیری خوبی اتخاذ کرده اند و با توجه به گسترش کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد(وجود 412 کانون در لرستان)، نشان می دهد این مراکز به خوبی مورد استقبال قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان سالم ترین مرکز برای نسل جوان یاد کرد و اظهار داشت: مراکز فرهنگی مختلفی وجود دارد ولی بین این مراکز کانون های فرهنگی هنری مساجد از سلامت خوبی برخوردار هستند.

وی برخورداری کانون های مساجد از سلامت معنوی و اخلاقی را نقطه قوتی خواند و افزود: مسجد محوری کانون ها نقطه قوت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به فعالیت کانون ها در راستای گسترش فرهنگ اسلام، قرآن و عترت در جامعه بیان کرد: الگو و اسوه ما در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و معارف دینی پیامبر اسلام است.

امام جمعه خرم آباد مساجد را پایگاه عبادت، سیاست، بسیج، تعلیم و تربیت، پایگاه حل اختلافات و دعاوی برشمرد و گفت: هر مکتبی برای پیشبرد اهداف خود روشی دارد و روش اسلام مسجد محوری است.

وی تصریح کرد: راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بسیج تمام فعالیت های فرهنگی حول محور مسجد است، موفقیت کانون ها در انجام برنامه ها و فعالیت های فرهنگی به خاطر مسجد محوری است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی ادامه داد: وجود قشر جوان در حوزه مدیریت، دست اندرکاران مساجد، اعضای کانون هاو مخاطبان اقدام پسندیده ای است.  

وی بر ضرورت اهتمام بیشتر به کانون های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و گفت: ایجاد شورای برنامه ریزی، اجرای برنامه های مدون و گسترده و حضور مجموعه افراد توانمند و پر انرژی در کانون های مساجد ضروری است.

ضرورت به کارگیری شیوه های نوین و ابزار جدید در اجرای برنامه های فرهنگی

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اکنون اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد تصویب و ابلاغ شده است، باید در جهت ساختار کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز توجه خاصی صورت بگیرد، عنوان کرد: تعامل و همکاری کانون ها با دیگر دست اندرکاران مساجد ضروری است.

وی با بیان اینکه از نظر محتوای فرهنگی در کانون های فرهنگی هنری که محتوای ما قرآن و عترت است، قوی هستیم اما در روش ضعف داریم، تأکید کرد: جوانان سلیقه متفاوتی دارند، زیبا پسند، با شور و استعداد هستند و در عرضه محتوا به نسل جوان باید روش و ابزارهای جذابی در اختیار داشته باشیم./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات