۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۲۲۶۴۷
حجت الاسلام والمسلمین نواب:

اربعین نماد اسلام مقاومتی و اسلام شیعی است

اربعین نماد اسلام مقاومتی و اسلام شیعی است
رییس هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: اربعین نماد اسلام مقاومتی و اسلام شیعی است و مظهر شعائر این مکتب است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب صبح امروز در سی و چهارمین همایش مدیران مرکز خدمات ضمن قدردانی از فعالیت‌های این مرکز به تاریخچه گسترش شیعه و اهمیت اربعین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورهای دنیا اسمی از شیعه نبود، گفت: پس از انقلاب اسلامی شیعه در جهان مطرح شد، در کشورهایی مانند مالزی و بوسنی شیعه‌ای وجود نداشت و امروز می‌توان گفت در هیچ کشوری نیست که خیمه حسینی برپا نشود.

رییس هیأت‌مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: نشر و گسترش تشیع در زمان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری  صورت گرفته است.

وی گفت: امام(ره) شیعه را با عنوان اسلام ناب پیش بردند و مقام معظم رهبری با عنوان اسلام مقاومتی پیش می‌برند و امروز تشیع در دنیا به صورت ابرقدرت مطرح می‌شود و خود را به رخ عالم می‌کشد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: امروز شیعه، حزب الله و انصار الله را دارد و کم کم اسلام مقاومتی و پایداری، خود را مانند قدرتی در جهان مطرح می‌کند.

وی گفت: اربعین نماد اسلام مقاومتی و اسلام شیعی است و مظهر شعائر این مکتب است.

رییس هیأت‌مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: از لحاظ فکری و علمی نتوانسته‌ایم تشیع را در جهان مطرح کنیم، امروز در مقالات علمی جهان جای شیعه ناب خالی است.

وی گفت: زمانی که فتواهای مقام معظم رهبری را می‌بینیم متوجه می‌شویم که درک درستی از جهان و تقریب دارند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: ما این همه خون دادیم که زمام فکری جامعه در دست یک نفر به نام ولی فقیه باشد.

وی گفت: همه شما می‌دانید که از دوگانگی لطمه می‌خوریم؛ ما یک کشور، یک رهبر فرزانه و قدرتمند، یک ارتش، یک سپاه، یک قوه قضائیه و یک قوه مقننه داریم و یک کشور داریم و راه رسیدن به قدرت، وحدت ملی است.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: ما اگر بخواهیم وحدت داشته باشیم باید بر اصولمان و انقلابی گری مان پافشاری کنیم و در راه امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای مجد باشیم به شرطی که همراه با انقلابی گری، شرح صدر و تحمل داشته باشیم و هر کسی، هم‌فکر ما نبود او را طرد نکنیم. /998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات