۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۲۲۶۷۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

انتقال فرهنگ کتابخوانی به نسل آینده در گرو تهیه طرحی جامع است

انتقال فرهنگ کتابخوانی به نسل آینده در گرو تهیه طرحی جامع است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انتقال فرهنگ کتابخوانی به نسل آینده در گرو تهیه طرحی جامع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند عصر امروز در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: در گذشته غربی‌ها و بیگانگان به داخل کشور نفوذ و بسیاری از مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و امور مادی ما را غارت کردند.

وی گفت: بیگانگان حتی کتاب‌های زیادی را از متون اصلی و فرهنگ مکتوب کشور را غصب کرده و از بین بردند و امروز نیز باید همه چیز با مطالعه، کارشناسی و طرح انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: باید از بسیاری از مسائل دست و پاگیر و مسائلی که مانع از تفکر نسل امروز است جلوگیری کرد و اگر اقشار مختلف جامعه به وظایف خود عمل کنند می‌توانیم به صورت همه جانبه از حالت غفلت و بی تفاوتی که گریبان گیر جامعه شده خارج شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: امروز گسترش کتاب و کتابخوانی بیش از هر زمانی در سطح جامعه اهمیت دارد و باید اهمیت این موضوع را از گونه‌های مختلف مانند ارتباط چهره به چهره، تریبون‌ها، رسانه‌های جمعی و مکتوب به نسل فعلی متذکر شد.

وی ادامه داد: همچنین این آمادگی وجود دارد که از طریق تریبون‌های نماز جمعه در خصوص گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی همکاری کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید با طرحی درست نفع و ضرر جامعه را به نسل امروز تفهیم کرد تا خودشان با اراده‌ای قوی راهشان را پیدا کرده و زهری که از ناحیه بیگانه، زمینه خوراک فکری آن‌ها می‎شود را پس بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: انتقال فرهنگ کتابخوانی به نسل آینده در گرو تهیه طرحی جامع است و باید راهکاری تعریف کرد تا نسل جدید از سرمایه‌های کنونی بهره برداری لازم را ببرند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات