۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۶۲۲۶۷۳
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد؛

وجود ۳۴۵۰ کتابخانه عمومی در کشور | عضویت ۳ میلیون نفر در کتابخانه‌ها

وجود ۳۴۵۰ کتابخانه عمومی در کشور | عضویت ۳ میلیون نفر در کتابخانه‌ها
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بالغ بر ۳ هزار و ۴۵۰ کتابخانه با بیش از ۴۰ میلیون جلد کتاب در سطح کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بالغ بر 3 هزار و 450 کتابخانه با بیش از 40 میلیون جلد کتاب در سطح کشور وجود دارد.

وی گفت: کودکان و نوجوانان بیشترین اعضای کتابخانه‌ها را تشکیل داده‌اند و امروز نیز کتابخانه‌ها از مراکز ارائه کتاب به اجتماع‌های بزرگ فرهنگی تبدیل شده‌اند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه طی چهار سال اخیر 600 کتابخانه در سطح کشور به کتابخانه‌ها اضافه شده است، افزود: همچنین در حال حاضر نیز 200 پروژه نیمه تمام کتابخانه‌ای در دست اقدام است.

مختارپور با بیان اینکه این پروژه‌ها تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد: در حال حاضر اعضای کتابخانه‌های کشور 3 میلیون نفر هستند.

وی ادامه داد: در قرون اولیه تمدن اسلامی مساجد و حوزه‌های دینی بودند که پرورش علمای دینی را بر عهده داشته و کتابخانه‌های دینی بزرگ نیز در جهان اسلام داشتند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: از گذشته‌های دور نیز رگه‌های اختلال در امر فرهنگ مکتوب کشور بوده و امروز نیز رسانه‌ها در مقابل بمباران فرهنگی قرار دارند.

مختارپور اظهار کرد: این رسانه‌ها به دلیل کثرت زیاد فرصت انتخاب را از جوانان گرفتند چرا که در طول روز با پیام‌های مختلفی که جلوی رشد آن‌ها را می‌گیرند مواجه هستند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات