۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۲۲۷۴۹
عضو هیأت امنای بنیاد مسابقات قرآن کریم:

نخبگان قرآنی در رفع مشکلات جامعه حضور داشته باشند

نخبگان قرآنی در رفع مشکلات جامعه حضور داشته باشند
زمانیان با تأکید بر ضرورت نقش آفرینی نخبگان قرآنی در عرصه های اجتماعی، گفت: نخبگان قرآنی سرمایه های نظام مقدس اسلامی هستند و باید برطرف کننده مشکلات جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مصطفی زمانیان عضو هیأت امنای بنیاد مسابقات قرآن کریم، بعد از ظهر امروز در اختتامیه بخش برادران چهل و دومین مسابقات کشوری قرآن کریم، با بیان اینکه رسالت اجتماعی جامعه قرآنی پس از اختتامیه این مسابقات همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: جامعه قرآنی باید همواره در ارتباط با مردم باشد اما این فاصله گرفتن باعث ایجاد انتقاد از جامعه قرآنی شده است.

زمانیان در ادامه خاطرنشان کرد: نگاه ما به نقطه پایانی مسابقات با نگاهی که در مسابقات بین المللی وجود دارد متفاوت است، در دنیا هر زمان که چنین رویدادی برگزار شود، اختتامیه تبدیل به یک حرکت و فعالیت اجتماعی خواهد شد و بسترساز یک حرکت بین المللی برای جریان سازی در جامعه خواهد بود.

وی اختتامیه مسابقات در کشور را محلی برای دیدار متسابقین و مسؤولان دانست و اظهار کرد: برای اینکه مردم علاقمند به حضور در مسابقات قرآنی باشند باید قرآن را به صورت عملی وارد زندگی آنها کنیم که این امر نیازمند حضور نخبگان قرآنی به جای سلبریتی‌ها در حل و فصل مشکلات اجتماعی و مسائل و دغدغه‌های زندگی مردم است.

عضو هیأت امنای بنیاد مسابقات قرآن کریم بیان کرد: قاریان و حافظان قرآن کریم باید بدانند که سرمایه‌های نظام مقدس اسلامی هستند و جامعه انتظار دارد این عزیزان در تحقق بخشیدن به مطالبات و حرکت‌های اجتماعی نقش آفرینی کرده و حضور مؤثر داشته باشند، آنها باید کانون مرجعیت‌های اجتماعی شده و در حل مسائل عمومی کشور یاری رسانی کنند.

زمانیان با تأکید بر ضرورت حضور نخبگان قرآنی در جامعه به منظور یاری رساندن به مردم و حل و فصل مشکلات مردم، تصریح کرد: جای نخبگان قرآنی در یاری رسانی به مردم خالی است، لازم است که نخبگان قرآنی در عرصه مسائل اجتماعی و برطرف کردن مشکلات مردم حضور جدی داشته باشند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات