۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۲۲۷۸۸
آیت الله امامی کاشانی:

"فشار حداکثری" دشمنان به "ذلت حداکثری" خودشان انجامیده است

امام جمعه موقت تهران آل سعود را بلندگوی سیاست «فشار حداکثری» آمریکا علیه ملت ایران دانست و گفت: "فشار حداکثری" دشمنان به "ذلت حداکثری" خودشان انجامیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران حفظ وحی از لحاظ علمی و عملی را از وظایف امامت و ولایت برشمرد و گفت: ولی خدا در هر زمان جلوی افرادی که می خواهند وحی را به نفع خودشان تفسیر کرده و در آن تحریف ایجاد کنند را می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، وصایت و امامت پس از پیامبراکرم(ص) در جهت صیانت نبوت است، ادامه داد: مقام امامت همواره سعی می کند تا رسالت انبیای الهی را مورد حراست قرار دهد، از این جهت تنها فرد معصوم می تواند این رسالت را انجام دهد.

آیت الله امامی کاشانی جریان صلح امام حسن مجتبی(ع) که زمینه ساز قیام عاشورا شد را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: طبق روایات، ائمه معصومین(ع) و پیامبر اکرم(ص) در درگاه خداوند میثاقی دارند که امام معصوم(ع) باید به آن عمل کند؛ از این جهت هر عملی که از امام(ع) سر می زند «عهد خداوند» است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه عدالت گستری و قیام امام مهدی موعود(ع) «عهد خداوند» است، ابراز کرد: امام زمان(عج) نبوت را در همه جهان ترسیم کرده و دین را برای همه جهانیان تبیین می کنند تا هدف اصلی پیامبر اکرم(ص) که فراگیری و اجرای اسلام در سراسر دنیا بود، محقق شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، دینداری، دین شناسی، کسب حلال و قیام به حقوق از وظایف منتظران ظهور مهدوی است، خاطرنشان کرد: امروز ما به عنوان پیروان اهل بیت(ع) وظیفه داریم برای ظهور مهدوی و قیام جهانی امام زمان(ع) زمینه سازی کرده و همواره در راستای آن حرکت کنیم؛ برای زمینه سازی ظهور مهدوی باید دین خود را تقویت کرده و از هوا و هوس ها به شدت پرهیز کنیم.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه اصلاح مشکلات اقتصادی و بیکاری و اشتغال زایی از وظایف ما در جامعه اسلامی است، بیان کرد: امروز مشکلات اقتصادی و بیکاری در مملکت وجود دارد و قوای سه گانه و ملت ایران برای حل آن وظیفه دارند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه داریم برای مقابله با توطئه های دشمن برنامه ریزی کنیم، گفت: دشمن برای ایجاد خلل در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، عفت دختران و زنان و معنویت جوانان برنامه ریزی می کند، بنابراین ما نیز باید با تقویت و حفظ دین و عمل به آن با آنها مقابله کنیم.

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت توجه مردم و مسؤولان به مسأله رونق تولید تأکید و عنوان کرد: همه باید با امانت، تعهد و درایت به این مسأله توجه داشته باشیم؛ دولت که قدرت اجرایی دارد باید این کار را انجام داده و راه را برای سرمایه گذاری باز کرده و موانع آن را برطرف سازد؛ رفع موانع تولید، تربیت جوانان و مواردی از این دست از جمله حقوق مملکت است و استادان دانشگاه باید آنها را در دانشگاه ها و مجامع علمی بیان کنند.

به گزارش رسا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به مسأله شهادت و تأثیر آن در تاریخ بشریت اشاره کرد و گفت: بر اساس آیه شریفه «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاهم عند ربهم یرزقون» حیات حقیقی و واقعی از آنِ شهدا است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حقیقت اعمال انسان در در برزخ و قیامت مجسم می شود، عنوان کرد: شهدا و کسانی که در مسیر شهیدان حرکت کرده و در برابر دشمنان دین خداوند مقاومت می کنند و تن به ذلت نمی دهند به حیات واقعی دست پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود دشمنان خداوند هستند، یادآور شد: سردمداران این کشورها می خواهند حقیقت دین برای مردم روشن نشود، از همین جهت باید آنها را دشمنان خداوند دانست.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به حملات یمن به متجاوزان سعودی تأکید کرد: امروز ملت یمن به صورت هفتگی حملات موفقیت آمیز انجام می دهند و آل سعود را به خفت و خواری دچار کرده اند؛ مردم یمن خودشان را در برابر حاکمان بدبخت آل سعود نشان دادند و آبروی آل سعود را با حملات خود بردند.

وی آل سعود را بلندگوی سیاست «فشار حداکثری» آمریکا علیه ملت ایران دانست و تأکید کرد: امروز به لطف خدای متعال در برابر سیاست فشار حداکثری دشمنان به ذلت حداکثری و بدبختی حداکثری خودشان انجامیده و آبرویشان به صورت حداکثری در دنیا رفته است.

آیت الله امامی کاشانی با تقدیر از نیروی انتظامی، مسأله پیاده روی اربعین حسینی را مورد توجه قرار داد و گفت: اربعین حسینی ارزش ها را متلبور می سازد؛ این پیاده روی عظیم نقش بسزایی در بیدارگری ملت ها دارد و دشمن از همین جهت همواره در تلاش است تا نگذارد این پرچم بالا باشد؛ برای دشمن سنگین است که 20 میلیون نفر به کربلا رفته و با گفتمان استکبارستیزی و استقامت و «هیهات من الذله» آشنا شوند.

وی به نقش قیام عاشورا در تبیین دین خداوند توسط سایر ائمه معصومین(ع) اشاره و بیان کرد: این حادثه بزرگ سرمایه گرانبهایی برای ائمه معصومین(ع) بود، زیرا بدین وسیله دین را تبیین و تفسیر کردند./841/

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
حسین ثالث موید
ارسال نظرات