۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۲۲۷۹۰
رفیعی پور:

همه توان خود را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده ایم

همه توان خود را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده ایم
رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در حوزه فراورده های خام دامی به مرز خودکفایی رسیده ایم، گفت: همه توان خود را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران روز دامپزشکی را  مورد توجه قرار داد و گفت: برای سازمان دامپزشکی کشور دو وظیفه تحت عنوان «امنیت و سلامت» تعریف شده است.

وی ادامه داد: ما در حوزه امنیت وظیفه داریم از بیش از 140 هزار میلیارد تومان سرمایه کشور در عرصه دام و طیور حراست کنیم؛ سرمایه های مردم در زمینه دام و طیور سرمایه ای پویا و مولد است و باید دانست هر کاری که در این زمینه انجام شود بدون شک رهایی وابستگی اقتصاد از نفت را در پی خواهد داشت.

رفیعی پور تأکید کرد: بیش از 80 درصد 3 وعده مردم پروتئین حیوانی است و تولید 15 میلیون تن فراورده های دامی مسؤولیت مهمی را بر عهده ما می گذارد؛ باید دانست که سلامت ایجاد نمی شود مگر اینکه پیشگیری هوشمندانه از شیوع بیماری های دامی و مشترک میان انسان و حیوان داشته باشیم؛ ما با کنترل بیماری های دامی و مشترک میان انسان و دام تلاش می کنیم سلامت مردم را حفظ کنیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: ما در دوران پیش از انقلاب در حوزه فراورده های خام دامی وابسته بودیم، اما به برکت انقلاب در همه حوزه های دامپزشکی از بهره وری و ارزش افزوده بالاتری برخوردار شده ایم.

وی با بیان اینکه در سیاست های ابلاغی رهبری در اقتصاد مقاومتی بر مسأله امنیت غذایی و بهره وری تأکید شده است، خاطرنشان کرد: ما در شرایط کنونی در حوزه فراورده های خام دامی به مرز خودکفایی رسیده ایم.

رفیعی پور با بیان اینکه در شرایط تحریم در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن همه توان خود را در اختیار تولید کنندگان قرار داده ایم، افزود: ما علیرغم وجود تحریم ها شاهد رونق تولید بوده ایم.

وی به اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در بحران های طبیعی همچون سیل و زلزله اشاره و بیان کرد: ما در حادثه زلزله و سیل در کنار مردم عزیزمان با کنترل دام ها از بیماری ها جلوگیری کرده ایم؛ اگر طغیان آنفولانزای طیور را کنترل نمی کردیم، امروز در حوزه شیر و مرغ و تخم مرغ نیازمند واردات بودیم، اما با اقدامات انجام شده به شرایط صادرات نیز رسیدیم؛ تب برفکی و تب مالت می تواند خسارت های جبران ناپذیر در کشور ایجاد کند، اما ما آنها را کنترل کرده ایم تا طغیان نکند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: ما به مسؤولیت حیاتی خودمان عمل می کنیم و همه دستگاه های حاکمیتی کشور در سه قوه باید به ما کمک کنند؛ به مردم توصیه می کنیم در حوزه حفظ بهداشت عمومی خود را مسؤول بدانند و به آسانی از کنار آن عبور نکنند./841/

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات