۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۶۲۲۸۴۳
آیت الله رمضانی در جلسه جامعه مدرسین:

غرب با ترویج اسلام لیبرال و اسلام افراطی به دنبال استحاله اسلام ناب است

غرب با ترویج اسلام لیبرال و اسلام افراطی به دنبال استحاله اسلام ناب است
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اقدامات غرب برای تحریف اسلام گفت: غرب با ترویج اسلام لیبرال و اسلام افراطی به دنبال استحاله اسلام ناب است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عصر امروز در جلسه هفتگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش غرب برای ایجاد انحراف و دوری مردم جهان از اسلام گفت: غرب نمی تواند در مواجهه با پدیده اسلام برخورد حذفی با اسلام و مسلمانان داشته باشد.

وی افزود: ما همواره از نظر کمی و کیفی با گسترش اسلام مواجه هستیم، امروزه در مجامع علمی مباحث اسلام مطرح و در دانشگاه ها کرسی های اسلام شناسی و شیعه شناسی به صورت جدی دنبال می شود، در آلمان 5 دانشکده برای تربیت معلمان دینی فعالیت می کنند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که مسؤولان برخی از دولت های غربی مانند آلمان اسلام را جزء کشور دانسته اند، اظهار داشت: در مقابل برخی مخالفت می کنند و برخی مسؤولان غربی نسبت به اسلام موضع منفی دارند به همین جهت به دنبال مدیریت این جریان هستند.

وی ادامه داد: بخشی از مدیریت غرب این است که اسلام را با فرهنگ کشورهای خود آمیخته و همسان سازی کنند، منظور غرب از همسان سازی استحاله است به این معنا که می خواهند نوعی از اسلام را تحت عنوان اسلام لیبرال ترویج دهند.

آیت الله رمضانی با اشاره به ساخت مسجد لیبرال در برلین با حمایت دولت آلمان ابراز داشت: حتی وزیر دادگستری آلمان در افتتاحیه این مسجد که مسجد لیبرال نام دارد شرکت کرد، امام جمعه این مسجد یک زن غیر محجبه است و می گویند برای این که جامعه امروز اروپایی از امنیت استفاده کند باید این نوع فضا برای مسلمانان فراهم شود.

وی عنوان کرد: زمانی که هامبورگ بودیم در سخنرانی خود اشاره کردیم که این رفتارها با آموزه های اسلام منافات دارد و موارد به صورت دقیق بیان و اعلام کردیم که مراکز اسلامی باید موضع بگیرند، در سخنرانی افتتاحیه مسجد لیبرال اعلام کردند که حضور همگان حتی کسانی که عمل منافی عفت و همجنس بازی انجام می دهند در این فضا آزاد است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در غرب اسلام افراطی از تسنن و تشیع وجود دارد، به نظر می رسد اسلام افراطی که غربی ها طرح می کنند برای مبارزه با اسلام ناب و با قرائت ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: غربی ها هیچگاه اسلام جامع و دقیق را نخواهند پذیرفت و اسلام ستیزی، شیعه ستیزی و ایران ستیزی را دنبال می کنند، غربی ها عینیت سیاست با دیانت را قبول نمی کنند و علمای آن ها پذیرفته اند که سیاست از دیانت جدا است و نگاه سکولار نسبت به این مسأله دارند.

آیت الله رمضانی با اشاره به روش های آموزشی در غرب گفت: خروجی بسته های آموزشی در غرب افراد لاییک یا سکولار است چرا که کل آموزش را خود دولت انجام می دهد و والدین مجاز به تعلیم و تربیت نیستند، این اتفاق در اکثر کشورهای غربی می افتد و این ها با ابتذال فرهنگی و معنوی مواجه و به دنبال آن در حال برپاکردن نهضت معنوی هستند اما نهضتی که خدا و دین در آن نقشی ندارد.

وی افزود: غربی ها دین را مانع می دانند و می گویند معنویت یک نوع رهایی است و دین نمی تواند این رهایی را به انسان بدهد چرا که دین شریعت دارد و در شریعت قید و التزاماتی وجود دارد، از این رو به دنبال عرفان بدون دین و خدا هستند.

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات