۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۲۲۸۷۶

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور
ائمه جمعه سراسر کشور در بخشی از خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه بیان داشتند: هدف از اعتراضات اخیر در عراق تحت الشعاع قرار دادن حماسه اربعین حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته بااشاره به مسائل مهم اعتقادی و سیاسی کشور به اعتراضات اخیر در عراق اشاره داشتند و گفتند: اعتراضات اخیر در عراق از کشورهای آمریکایی و سعودی خط گرفته شده است و هدف آنان فقط تحت الشعاع قرار دادن حماسه عظیم اربعین حسینی است.

گفتنی است ائمه جمعه کشور به موضوعات دیگری اشاره داشتند که آنها را در ادامه با هم می خوانیم.

امام جمعه موقت تهران:

"فشار حداکثری" دشمنان به "ذلت حداکثری" خودشان انجامیده است

آیت الله امامی کاشانی آل سعود را بلندگوی سیاست «فشار حداکثری» آمریکا علیه ملت ایران دانست و گفت: "فشار حداکثری" دشمنان به "ذلت حداکثری" خودشان انجامیده است.
وی با تقدیر از نیروی انتظامی، مسأله پیاده روی اربعین حسینی را مورد توجه قرار داد و گفت: اربعین حسینی ارزش ها را متلبور می سازد؛ این پیاده روی عظیم نقش بسزایی در بیدارگری ملت ها دارد و دشمن از همین جهت همواره در تلاش است تا نگذارد این پرچم بالا باشد؛ برای دشمن سنگین است که 20 میلیون نفر به کربلا رفته و با گفتمان استکبارستیزی و استقامت و «هیهات من الذله» آشنا شوند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه قم:

دستهایی با سوء استفاده از تحولات عراق در پی تحت تأثیر قراردادن اربعین هستند

امام جمعه قم با اشاره به اغتشاشات عراق تأکید کرد که بدون تردید در آستانه اربعین دست هایی وجود دارد تا دولت ایران و عراق را از هم جدا کنند و حماسه اربعین به وجود نیاید.

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی ادامه داد: از نیروی انتظامی و همه دستگاه های نظامی و امنیتی برای تأمین امنیت کشور قدردانی می کنیم، نیروی انتطامی یک نیروی مقتدر و دارای مسؤولیت های سنگین است، در مسؤولیت های نیروی انتظامی بیش از 60 وظیفه تعیین شده و انجام این وظیفه کار حساس و دشواری است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه تبریز: 

مبارزه جدی قوه قضائیه با فساد راهبردهای دشمن را باطل ساخت

امام جمعه تبریز گفت: دشمن راهبرد بیان فساد و نا امید ساختن مردم به آینده کشور را در پیش گرفته بود که اقدام قاطع قوه قضائیه باعث امیدواری مردم به مبارزه با فساد شد.

وی عملیات مشترک کمیته‌های مردمی جنبش انصارالله یمن و ارتش این کشور را بی بدیل ترین عملیات یمنی‌ها در مقابل تجاوزات رژیم سعودی دانست و تشریح کرد: عملیات نصر من الله، بزرگترین پاتک نظامی یمن در منطقه نجران بود که دو هزار نیروی سعودی در آن اسیر و سه تیم کامل لجستیکی منحدم شد، چنانکه سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از این عملیات به عنوان بزرگترین عملیات زمینی یمن در طول این تجاوز چندین ساله رژیم سعودی یاد کرده است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه کرج:

تحرکات خشونت آمیز در عراق برای کمرنگ کردن اربعین حسینی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: ایجاد نا امنی و تحرکات خشونت آمیز در عراق برای کمرنگ کردن حماسه اربعین حسینی است.

امام جمعه کرج با اشاره به دیدار رهبری معظم انقلاب با فرماندهان سپاه پاسداران، عنوان کرد: معظم له فرمایشات مهمی در موضوع هسته‌ای داشتند و تاکید ایشان جدیت در کاهش تعهدات هسته‌ای بود،تاکید ایشان رفع مشکلات اقتصادی با تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی بود.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اهواز:

آمادگی برای سربازی امام عصر شعار راهپیمایی اربعین باشد
امام جمعه اهواز گفت: در مسیر پیاده روی اربعین خود را با امام زمان (عج) پیوند بزنیم و شعار امسال راهپیمایی مان آمادگی برای سربازی حجت بن الحسن (ع) باشد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خانم‌ها در صورت وجود متخصص زن نباید به متخصص مرد مراجعه کنند، عنوان داشت: در بحث تزریقات نیز چنین مسأله‌ای باید مورد توجه قرار بگیرد و عمل تزریق را زن برای زن و مرد برای مردم انجام دهد، در این باره بیمارستان‌ها و همه مراکز درمانی و بهداشتی موظف هستند در همه شیفت‌ها تزریق کننده مرد و زن داشته باشند.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
امام جمعه موقت مشهد:
دفاع مقدس، بنیان عظیم سازندگی و عزت برای نسل‌های مختلف است

امام جمعه مشهد گفت: در ایران رسم است که سالروز آغاز جنگ، جشن گرفته می‌شود، چراکه دفاع مقدس بنیان عظیم سازندگی و عزت برای نسل‌های ما و نقطه آموزش مقاومت و عزت است.

خطیب نماز جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تسهیلات بیشتر، جوانان سعی کنند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند و چون جمعیت بیشتر خواهد بود موکب‌ها قدرت و امکان پذیرایی ندارند، بنابراین باید به موکب‌ها کمک کرد و بهترین کمک این است که مردم نذورات را از طریق ستاد بازسازی عتبات به این موکب‌ها برسانند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اصفهان:

آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن گفت: آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند و اعتماد به آنها باعث گرفتاری می‌شود.

حجت الاسلام میردامادی با انتقاد از حذف نام شهدا از کوچه‌های برخی شهرها، اظهار کرد: باید به مسؤولانی که در صدد انجام چنین کارهایی هستند یادآوری کرد کار آنها نمک نشناسی است، اگر این افراد به پست و سمت رسیده‌اند باید بدانند که مدیون خون شهدا هستند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه سمنان:

حاصل مقاومت و ولایتمداری عزت ملت ایران و خواری دشمنان است

امام جمعه موقت سمنان گفت: زمانی سرنوشت ملت ما با تلفنی از کاخ سفید رقم می‌خورد، اما امروز پاسخ به درخواست تماس و مذاکره آنها نه است، این عزت حاصل مقاومت و ولایتمداری است.
حجت الاسلام عبدوس با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با ایجاد توهم ناامنی و ایران هراسی بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار سلاح به کشور‌های حاشیه خلیج فارس فروختند، افزود:، اما ایران اسلامی با اتکا به نیرو‌ها و دانشمندان جوان و انقلابی خود و علی رغم همه تحریم‌ها و فشار‌ها به رشد و شکوفایی در بسیاری از عرصه‌ها به ویژه در صنایع دفاعی دست یافت و با شکار پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی‌ها توسط سبزپوشان سپاه پاسداران هیمنه پوشالی آن‌ها فرو ریخت.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه ساری:

فشار حداکثری دشمن با ایستادگی و مقاومت ملت ایران شکست خورد

خطیب نماز جمعه مرکز مازندران گفت: فشار حداکثری دشمن علیه کشورمان با ایستادگی و مقاومت ملت ایران اسلامی شکست خورد.
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه اخیر دشمنان در عراق برای بر هم زدن آرامش و امنیت در این کشور اشاره کرد و گفت: هدف دشمن از ایجاد این ناآرامی‌ها کمرنگ کردن حضور مردم در مراسم عظیم اربعین حسینی است.
 
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
 
امام جمعه خرم آباد:
سازمان انرژی اتمی فعالیت های صلح آمیز هسته ای را آغاز کند
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به فرموده رهبری، گفت: باید سازمان انرژی اتمی فعالیت های صلح آمیز هسته ای را آغاز کند، نباید اجازه داد عزت ملت ایران خدشه دار شود.
امام جمعه خرم آباد عنوان داشت: نیروی انتظامی برای برقراری امنیت که نیاز اولیه مردم، فلسفه حکومت در اسلام و لازمه رشد و پیشرفت در جامعه است، برای تحقق این هدف بر سه اصل اساسی کارشان را دنبال می کنند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

در پایان گفتنی است ائمه جمعه به هفته نیروی انتظامی اشاره داشتند و گفتند: لازمه رشد و پیشرفت در یک جامعه برقراری امنیت و آرامش است که نیری انتظامی این وظیفه سنگین را عهده دار است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات