۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۲۲۹۴۹
کدخدایی خبرداد؛

تشکیل کارگروهی برای بررسی و اجرای سیاست‌های قانون‌گذاری‏

تشکیل کارگروهی برای بررسی و اجرای سیاست‌های قانون‌گذاری‏
سخنگوی شورای نگهبان گفت: قرار شد کارگروهی در زمینه سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری‏ تشکیل شود و هر چه سریعتر نظریات خود را جمع بندی کنند تا در جلسه بعد بررسی شود.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، عباسعلی کدخدایی در حاشیه اولین نشست بررسی سیاست‌های نظام قانون‌گذاری کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری‏، نقشه راهبردی است، گفت: دستگاه‌هایی که در مسیر قانون‌گذاری هستند اعم از مجلس، دولت، قوه قضاییه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش‌هایی از این سیاست‌ها نقش دارند و قرار شد کارگروهی تشکیل شود و هر چه سریعتر نظریات خود را جمع بندی کنند تا در جلسه بعد بررسی شود.

وی افزود: ما در حوزه قانون‌گذاری اشکالات متعددی داریم در بحث تعدد مراجع قانون‌گذاری همچنین برخی ابهاماتی که در برخی قوانین مان وجود دارد و شیوه قانون‌گذاری که امیدواریم در این شورایی که اولین جلسه آن تشکیل شد این سیاست‌ها هر چه زودتر مراحل اجرایی خود را سپری کند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این جلسه همچنین در خصوص سیاست‌های مرتبط با شورای نگهبان نیز یک بخش مربوط به نظرات فقهی است که فق‌های شورای نگهبان دارند و اعلام نظر‌هایی که طبق اصل ۴ قانون اساسی باید از سوی آنان انجام بگیرد قرار شد بررسی بیشتری صورت بگیرد و همچنین در خصوص اصل ۷۵ و انطباق و مغایرت مقررات با قانون اساسی و موازین شرع باید سازوکار جدیدی پیش بینی شود که در این جلسه روی آن بحث شد.

وی افزود: ما در شورای نگهبان کارگروه‌های خاصی را تشکیل دادیم و همکاری‌ها جهت اجرای این سیاست‌ها انجام خواهد شد که پس از بررسی‌ها نتایج ان اعلام می‌شود.

کدخدایی در خصوص لزوم قانونی شدن سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری کشور گفت: برخی از این سیاست‌ها نیاز به قانون‌گذاری دارد و برخی نیاز به اصلاح قوانین موجود که مجلس شورای اسلامی در آن نقش اصلی دارد.

ارسال نظرات