۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۲۳۱۶۰
رییس حوزه علمیه الشتر:

سردرگمی در فضای حوزه معنا ندارد

سردرگمی در فضای حوزه معنا ندارد
رییس حوزه علمیه الشتر گفت: طلابی که برای انتخاب مسیر طلبگی هدف دارند، با تلاش برای کسب علوم دینی در پی رسیدن به هدف هستند و در اینجا سردرگمی طلبه بی معنا است.

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، رییس حوزه علمیه برادران الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با محوریت سردرگمی برخی از طلاب پس از چند سال تحصیل در حوزه بیان داشت: سردرگمی طلاب در فضای حوزه را قبول ندارم.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به فضای حوزه ورود پیدا می کنند، آشنایی ابتدایی نسبت به تحصیل در حوزه و رسالت طلبگی دارند، افزود: در فضای حوزه طلاب با فراگیری علوم دینی و تلاش برای ارتقای سطح علمی و اخلاقی پرورش می یابند تا بتوانند در انجام رسالت تبلیغی موفق عمل کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی طلبه تحصیل و فراگیری علوم دینی و مکتب اسلام است، خاطرنشان کرد: پس از رسیدن به توانایی لازم طلبه باید در عرصه تبلیغ که خروجی حوزه علمیه است، نقش آفرینی کند.

وی عنوان داشت: طلبه ای که با هدف و انگیزه عرصه طلبگی و ورود به حوزه را انتخاب کند، هیچ وقت در فضای حوزه سردرگم نخواهد شد، بلکه با تلاش و پشتکار و به کمک اساتید حوزه گام های استواری برای رسیدن به هدف بر می دارد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه فعالیت مراکز تخصص را مهم و اثرگذار خواند و عنوان داشت: در حوزه علمیه دروسی که مورد بحث و مباحثه قرار می گیرند اجتهادی است، فعالیت مراکز تخصصی می تواند ذهن طلبه را متوجه یک جنبه از مباحث تبلیغی کند و نتیجه بخش خواهد بود.

رییس حوزه علمیه برادران الشتر بیان کرد: مراکز تخصصی باید از نیروهای توانمند استفاده کنند که بتوانند با پرورش طلبه در رشته تخصصی افرادی تربیت کنند که پاسخگوی نیازهای جامعه باشند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات