۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۲۳۱۶۸
مدیر مدرسه علمیه امام صادق بروجرد:

رسالت حوزه علمیه هویت یابی طلاب است

رسالت حوزه علمیه هویت یابی طلاب است
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد گفت: برای رفع مشکلی همچون اینکه برخی طلاب در حوزه هویت طلبگی خود را نمی شناسند، حوزه علمیه باید هویت یابی کند.

حجت الاسلام مجتبی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: یکی از علل سردرگمی طلبه در فضای حوزه نگرانی از آینده شغلی است.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه تا حدودی در این راستا مقصر است، افزود: حوزه علمیه باید هویت یابی کند و مسأله هویت گرایی را اصلاح نماید.

حجت الاسلام گودرزی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه جایی برای پول درآوردن نیست، طلبه ای که به حوزه قدم می گذارد باید نسبت به رسالت طلبگی و آینده تبلیغی خویش آگاه باشد و حوزه این بحث را برای طلبه روشن کند که هدف از ورود به حوزه تلاش برای کسب علوم دینی و ارتقای اخلاق و معنویت است.

وی ادامه داد: طلبه باید در فضای حوزه تلاش و پشتکار داشته باشد و فقط برای رشد و تعالی علمی گام بردارد، اگر مسؤولیت امروز خود را به خوبی انجام دهد در آینده جامعه به سراغ او می آید و جای نگرانی نیست.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد بیان کرد: طلبه ای که از نظر علمی توانمند شود و بتواند در مسیر طلبگی موفق باشد، در آینده می تواند در هر زمینه ای که توانایی لازم را داشته باشد، پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه خود طلبه نیز تاحدودی در سردرگمی خود در فضای حوزه مقصر است، تصریح کرد: در شرایط فعلی که رسالت طلبه تحصیل است، باید در کسب علوم دینی با تکیه بر مباحثه، تحقیق و پژوهش متمرکز شود و بداند در صورت رشد و تعالی علمی، اخلاق و معنوی جای نگرانی برای آینده وجود ندارد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات