۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۶۲۳۱۸۵
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور خبر داد؛

اختصاص ۱.۵ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر

اختصاص ۱.۵ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور عصر امروز در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر در خراسان جنوبی اظهار داشت: 62 هزار روستا و آبادی در کشور وجود دارد که از این تعداد 39 هزار روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد.

وی گفت: کمتر از پنج درصد جمعیت روستایی کشور نیز در 20 هزار روستا ساکن هستند و تاکنون نیز کارهای خوبی در عرصه زیرساخت‌های آب، برق، راه، مسکن، آموزش و بهداشت و طرح‌های هادی روستایی شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: بیش از 80 درصد جمعیت روستاها به شبکه آب سالم متصل هستند و گازرسانی روستایی به بیش از 82 درصد روستاها انجام شده است.

امید تصریح کرد: تاکنون گام‌های خوب و بلندی در راستای اشتغال روستاییان برداشته شده و یکی از اقدامات مهم دولت نیز اشتغال روستاییان در کنار زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: در همین جهت نیز مبلغ یک میلیون و 500 هزار دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر کشور اختصاص یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه از محل این تسهیلات تاکنون بالغ بر 140 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: سهم اشتغال روستایی از پنج درصد در سال 96 به 25 درصد در سال 97 رسیده است.

امید اظهار کرد: همچنین در بخش بومگردی نیز مجموع واحدهای بومگردی کشور قبل از دولت 200 واحد بوده و امروز به 500 واحد رسیده است./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات