۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۶۲۳۲۰۲
فریدمن:

معامله قرن متضمن منافع و خواسته‌های "اسرائیل" است

معامله قرن متضمن منافع و خواسته‌های
سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اذعان کرد که طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن متضمن بسیاری از خواسته‌ها و منافع رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دیوید فریدمن بیان کرد که یکی از دلایلی که معامله قرن تاکنون رونمایی نشده است، عدم تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی است.

فریدمن اظهار داشت که دونالد ترامپ ترجیح می‌دهد یک دولت اسرائیلی فعال و قوی برای پیشبرد طرح صلح سرکار بیاید.

وی اشاره کرد که ترامپ با ارائه معامله قرن قبل از انتخابات کنست یا در جریان آن مخالفت کرد، زیرا دولتی سر کار نبود که بخواهد این طرح را که در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در بلندمدت است، بررسی کند.

سفیر آمریکا همچنین عنوان کرد که آمریکا قصد مداخله در انتخابات رژیم صهیونیستی را ندارد و فرقی ندارد که چه کسی نخست وزیر باشد.

دیوید فریدمن تاکید کرد که طرح صلح آمریکا مستلزم بحث و بررسی در یک فضای سیاسی مناسب است، زیرا این طرح متضمن بسیاری از خواسته‌ها و منافع بلندمدت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

فریدمن در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با شناسایی کرانه باختری به عنوان اراضی تحت سیطره رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا و احتمال از دست رفتن این شانس، تصریح کرد که تعلل در تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی ممکن است این شانس را از این رژیم بگیرد.

وی در خصوص وعده‌های نتانیاهو مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی در صورت پیروزی در انتخابات نیز مدعی شد که این مساله به هیچ وجه مانع از ایجاد راه حل‌های سیاسی نخواهد شد.

لازم به ذکر است که دولت آمریکا تصمیم داشت پس از انتخابات کنست رژیم صهیونیستی از معامله قرن رونمایی کند اما عدم تشکیل دولت جدید این رژیم موجب شد تا واشنگتن باز هم در تصمیم خود بازنگری کرده و اعلام این طرح را به آینده موکول کند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات