۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۶۲۳۲۰۶

لغو برنامه ضد‌اسلامی در اقامتگاه ترامپ در «فلوریدا»ی آمریکا

لغو برنامه ضد‌اسلامی در اقامتگاه ترامپ در «فلوریدا»ی آمریکا
بنیاد ترامپ اعلام کرد که برنامه یک گروه افراط‌گرای ضد‌اسلامی که قرار بود ماه آینده در یکی از اقامتگاه‌های متعلق به دونالد ترامپ برگزار شود، لغو شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دیلی صباح، چند روز پیش گروه ضد اسلامی «اقدام برای آمریکا» اعلام کرده بود که نشست سالانه آن در یکی از اقامتگاه‌های شخصی دونالد ترامپ به نام «مار ئه لاگو» در تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان) برگزار خواهد شد.

اما روز گذشته یکی از سخنگویان بنیاد ترامپ به سی ان ان گفت که این گردهمایی قطعاً برگزار نخواهد شد. قرار بود «میشل مالکین» سیاستمدار راست‌گرای افراطی، سخنران اصلی این گردهمایی باشد. 
 
«اقدام برای آمریکا» که بزرگترین گروه اسلام‌ستیز در ایالات متحده است، برای کسانی که مایل به شرکت‌ در این گردهمایی در ماه نوامبر هستند،‌ بلیت‌هایی با مبلغ ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار برای هر نفر در نظر گرفته بود.
 
پیش از این «ابراهیم کوپر» سخنگوی شورای روابط آمریکایی ــ اسلامی با اشاره به این که ترامپ مالک این عمارت در شهر «پالم بیچ» فلوریدا است و از اجاره دادن آن به این گروه سود می‌کند، ‌گفت:‌ من معتقدم این اتفاق نباید رخ دهد. این که رئیس‌جمهور آمریکا مستقیماً از طریق یک گروه مروج نفرت، کسب درآمد کند،‌ نقض قانون اساسی است.
 
وی افزود: کاملاً روشن شده که وقتی کسی می‌خواهد ترامپ را تحت تأثیر قرار دهد،‌ کافی است در هتل‌ها و عمارت‌ها و باشگاه‌های گلف او اتاق اجاره کند یا به هر طریقی به او پول برساند و گروه اسلام‌ستیز «اقدام برای آمریکا» هم این مسئله را به خوبی دریافته است.
 
ارسال نظرات