۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۶۲۳۲۲۱
آیت الله نوری همدانی:

انقلاب راه را برای پیشرفت بانوان باز کرد | جایگاه ویژه بانوان در تبلیغ دین

انقلاب راه را برای پیشرفت بانوان باز کرد | جایگاه ویژه بانوان در تبلیغ دین
حضرت آیت الله نوری همدانی رونق حوزه های علمیه به ویژه حوزه خواهران را به برکت انقلاب دانست و گفت: انقلاب و امام راحل راه پیشرفت را برای بانوان باز کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار رییس و اعضای شورای سیاستگذاری حوزه خواهران، رونق حوزه های علمیه به ویژه حوزه خواهران را به برکت انقلاب و تدابیر امام راحل دانست و گفت: بانوان در طول تاریخ در عقب ماندگی فکری، فرهنگی و اجتماعی قرار داشتند اما امام و انقلاب توانستند که راه را برای بانوان باز کنند تا بانوان نیز همانند آقایان به پیشرفت های علمی، فرهنگی و سیاسی دست پیدا کنند.

وی افزود: در فعالیت های حوزه باید بیشتر به کیفیت توجه کنیم تا کمیت، خوشبختانه از نظر کمیت وضعیت مناسبی داریم که البته باید بهتر شود اما از نظر کیفیت باید پیشرفت و سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

این مرجع تقلید با تأکید بر تبیین جایگاه علمی بانوان حوزوی اظهار داشت: بانوان می توانند به مقامات عالی علمی و تقوایی برسند و این جایگاه مختص مردان نیست، باید جایگاه علمی بانوان حوزه های خواهران به خوبی تبیین شود تا حوزویان و جامعه با دستاوردهای بانوان طلبه آشنایی پیدا کنند.

وی ادامه داد: باید به مباحث تخصصی اهمیت بیشتری داده شود، البته تا جایی علوم مشترک است و همه باید آن را بخوانند اما از مرحله ای باید به مسائل تخصصی بیشتر توجه شود؛ بانوان طلبه باید در قلم و بیان برجسته باشند تا بتوانند به درستی نسبت به نیازها پاسخگویی کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که حوزه های علمیه باید به نیازهای امروز پاسخ دهند، ابراز داشت: اسلام برای همه نیازهای بشر برنامه دارد که این برنامه جامع باید برای جهانیان تبیین شود.

وی عنوان کرد: طلاب باید در زمینه های فقاهت، تبلیغ، تفسیر و مباحث دیگر به صورت تخصصی تربیت شوند، بانوان می توانند نقش ویژه ای در حل مشکلات و تبیین مبانی دینی در حوزه زنان برای دنیا داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: طلاب باید با نظرات و مبانی حضرت امام آشنایی کامل و دقیق داشته باشند، امروز وصیت و نظرات امام در بین دانشجویان تدریس می شود و این موضوع در حوزه ها هم باید مورد توجه باشد.

وی با تأکید بر تقویت دروس اخلاق در حوزه اضافه کرد: درس اخلاق فقط برگزاری کلاس نیست بلکه منظور از درس اخلاق ساختن است و انسان سازی کار انبیا و ائمه طاهرین(ع) محسوب می شود، باید افراد متخلق به اخلاق اسلامی انتخاب شوند تا بتوانند دروس اخلاق را برگزار کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی آشنایی طلاب با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از وظایف مهم حوزه ها دانست و گفت: افتخار می کنیم که کتاب شریفی مانند نهج البلاغه امیرمؤمنان(ع) داریم که حاوی مطالب اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و راهگشای امور جامعه است.

وی افزود: بانوان طلبه هم باید با رصد شبهات به ویژه در فضای مجازی به نیازها و شبهات جامعه پاسخ مناسب بدهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تربیت افراد اظهار داشت: تربیت افراد کار سخت و پرزحمتی است و باید با شناسایی ویژگی های افراد بر تربیت آن ها تمرکز کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پیش رو بودن موسم عظیم اربعین ادامه داد: روز به روز بر عظمت این مراسم مهم افزوده می شود و مراسم اربعین می تواند زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشد، همه ما باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
اگر بانوان طلبه در این زمانه پر آشوب بتوانند فرزندان خود را بر اساس اصول اسلامی تربیت کنند کار بزرگی کردند وقدم برزگی برای سعادت خود و جامعه شان برداشتند
2
0
ثریا باقری
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
حضرت امام محمد‌باقر (علیه‌السلام) فرموده‌اند: «جهاد زن، نیکو شوهرداری کردن است».
2
0
ثریا باقری
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
حضرت امام صادق (علیه‌السلام) فرموده‌اند: «ام سلمه از رسول خدا (ص) درباره فضیلت زنان در امر خدمت به شوهران شان سوال کرد. حضرت فرمودند: هر زنی که در خانه شوهرش، چیزی را به منظور سامان دادن و مرتب کردن، جا به جا کند، خداوند به او نظر می‌فرماید؛ و کسی که خداوند به او نظر فرماید، عذابش نمی‌کند. ام سلمه عرض کرد: باز هم درباره ثواب زنان مطلبی بفرمایید (پدر و مادرم فدای شما باد) حضرت فرمودند: ای ام سلمه؛ به راستی هرگاه زن، باردار شود، اجر و پاداشی همچون کسی که با جان و مالش در راه خداوند عزتمند و صاحب جلال جهاد می‌کند، برای اوست؛ و زمانی که وضع حمل کند، به او گفته می‌شود: مسلماً گناهانت آمرزیده شد، پس اعمالت را از نو شروع کن؛ و چون به نوزادش شیر دهد، به ازاء هر دفعه، ثواب آزاد کردن بنده‌ای از فرزندان حضرت اسماعیل به او عطا می‌شود.» (4)
2
0
ح- م
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
ای کاش دختران جامعه ما ارزش بالای حجاب را درک کنند .
2
0
پوپک ارزانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
منظور ایشان از رصد و پاسخ شبهات توسط بانوان طلبه احیانا کیه؟ خودشون در راس شورای سیاست گذاری هستند کی باید عمل کنه؟
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
سخنان عالمانه ای داشتند. موفق باشند از خانم علاسوند بیشتر مطلب کار کنید.
2
0