۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۶۲۳۲۲۹
عضو شورای سیاستگذاری حوزه خواهران:

حوزه خواهران بر اساس آرمان گرایی درست برنامه ها را به پیش می برد

حوزه خواهران بر اساس آرمان گرایی درست برنامه ها را به پیش می برد
علاسوند با اشاره به استعداد فراوان بانوان طلبه گفت: مدیران حوزه خواهران به استعداد ویژه بانوان توجه دارند و بر اساس یک آرمانگرایی درست این حوزه ها را تأسیس و اداره کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فریبا علاسوند عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در دیدار اعضای این شورا با حضرت آیت الله نوری همدانی فعالیت های حوزه خواهران را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: حوزه های خواهران سعی دارند با برنامه و پشتوانه قوی و قدرتمند به برنامه ها جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به استعداد فراوان بانوان طلبه افزود: مدیران حوزه خواهران به استعداد ویژه بانوان در این مسیر توجه دارند و بر اساس یک آرمانگرایی درست این حوزه ها را تأسیس و اداره کردند و نگاهشان در این مسیر به قله های معنوی برای بانوان بود.

علاسوند تربیت بانوانی که بتوانند صاحب نظر و تأثیرگذار باشند را از اهداف مهم حوزه خواهران دانست و اظهار داشت: در دامنه این قله اهداف دیگری مانند تربیت مدرس، مبلغ و محقق وجود دارد و حوزه خواهران در این زمینه ها توانسته عملکرد خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: در مقابل دیدگاهی با اهداف کوچک و به دور از نگاه های آرمان گرایانه وجود دارد که بانوان استعداد چندانی ندارند و نیازی نیست که برای آن ها هزینه شود که نتیجه این نگاه تربیت افراد محقر خواهد بود که حوزه فعالیت بانوان را محدود می دانند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه خواهران ابراز داشت: در طول مدت تأسیس شورای مستقل برای حوزه خواهران با حضور کسانی که اعتقاد و باور به استعداد و توانایی بانوان دارند و در این راستا فعالیت می کنند، این شیب پیشرفت خیلی قابل توجه است و این پیشرفت را درباره جامعة الزهرا(س) و حوزه های خواهران در حال مشاهده هستیم.

وی عنوان کرد: ارشادات و منویات مقام مرجعیت کمک شایانی به فعالیت های حوزوی می کند؛ چرا که بزرگترین پشتوانه معنوی برای پیشرفت در حوزه های علمیه نهاد مقدس مرجعیت است.

در این دیدار همچنین سید فریده مصطفوی فرزند امام راحل و دیگر عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران گفت: ما دوران قبل از انقلاب و حتی ابتدای تشکیل جامعة الزهرا(س) و حوزه خواهران را دیده ایم اما امروز اوضاع فرق کرده و پیشرفت های فراوانی حاصل شده است، از نظر پژوهشی و علوم دینی و زمینه های مختلف تبلیغی و اوج گرفتن فکر طلاب شاهد برکات زیادی بودیم

فرزند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افزود: بزرگانی که این مجموعه را بپا کردند و کسانی که امروز زحمت می کشند باید مورد تقدیر باشند چرا که با تلاش خود سبب ایجاد پیشرفت حوزه خواهران و آشکار شدن توانایی ها بانوان شدند./ج

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
رسا خسته نباشید امروز با اخبار بخش بانوان کولاک کردی کلا سمت و سو رو بردی به سمت حوزه های علمیه بانوان
0
0
زهره بابلی
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
حوزه خواهران توانسته استادان فاضله ای برای جامعه علمی ایران تربیت کند.
0
0