۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۲۳۲۶۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیشگیری از کمبودهای غذایی باید اولویت کار دامپزشکی باشد

پیشگیری از کمبودهای غذایی باید اولویت کار دامپزشکی باشد
امام جمعه بجنورد گفت: باید نهادهای مرتبط با تغذیه مردم تشریک‌مساعی داشته باشند تا اگر جریانی برای تحت تأثیر قرار دادن تغذیه مردم فعالیت می‌کند فوراً جلوی خطر را بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و مسؤولان دامپزشکی استان، با اشاره به اهمیت و حساسیت فعالیت این مجموعه، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم هر کشور موضوع تغذیه آن است؛ ازاین‌رو باید اهتمام ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز و در جهانی که زندگی می‌کنیم مسئله امنیت غذایی تنها جنبه اقتصادی و اجتماعی ندارد بلکه سیاسی هم می‌شود؛ به این معنا که وقتی می‌خواهند به کشوری فشار وارد کنند از این ناحیه به کشور هدف حمله کرده و فشار می‌آورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فعالیت در این عرصه کار بسیار ظریف و حساسی است؛ زیرا دشمنان کمین کرده زیادی داریم، افزود: دنیای امروز، دنیای جنگ نرم و سخت است و دشمنان گاهی از راه تهدید و تحریم و گاه از طریق مضیقه‌های غذایی مردم را مورد هجوم قرار می‌دهند.

وی در ادامه خطاب به مدیران دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه به نظر می‌رسد آگاهی بخشی و روشنگری‌ها درزمینهٔ وظایف و مسؤولیت‌های دامپزشکی کم است، گفت: باید روشن گری و آگاهی بیشتری به مردم بدهید تا اقشار مختلف مردم با حوزه کاری دامپزشکی آشنا باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید در بحث آموزش و آگاهی بخشی به مردم فعالیت بیشتری داشته باشید، افزود: باید بیلان و حوزه کاری شما روشن بوده و مردم بیش از پیش با فعالیت‌های این مجموعه آشنایی داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه یکی از مسائل مهم ما خروج دام زنده از استان است که گاهی شدت و ضعف می‌یابد، اظهار کرد: باید مسؤولان امر با این موضوع مقابله کنند تا کمبودهای این بخش متوجه استان نشود.

وی اضافه کرد: باید با سایر نهادهای مرتبط تشریک‌مساعی داشته باشید تا اگر جریانی برای تحت تأثیر قرار دادن تغذیه مردم فعالیت می‌کند فوراً جلوی خطر را بگیرید و اجازه ندهید دام زنده از استان خارج شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید پیشگیری از کمبودهای غذایی در دستور کار دامپزشکی باشد، افزود: باید به‌عنوان دیدبان عرصه غذایی و دامی استان فعالیت کرده و وضعیت گوشت و مرغ استان را بهبود دهید./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات