۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۲۳۳۶۱

تأکید شیخ نعیم قاسم بر بازدارندگی محور مقاومت در برابر ائتلاف آمریکایی

تأکید شیخ نعیم قاسم بر بازدارندگی محور مقاومت در برابر ائتلاف آمریکایی
شیخ نعیم قاسم بر موفقیت معادله بازدارندگی محور مقاومت در برابر ائتلاف آمریکایی ــ صهیونیستی ــ سعودی در منطقه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روزنامه البناء شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله در نشستی که در مقر خود برگزار کرد در خصوص تاریخ جنگ میان محوری به‌سرکردگی واشنگتن و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس٬ با محور مقاومتی که ایران در رأس آن بوده و سوریه و حزب‌الله و مقاومت در فلسطین و لبنان و عراق و یمن کنار آن٬ صحبت کرد. وی در همین راستا خاطرنشان کرد: اگر به زمینه‌های اخلاقی هر دو محور نگاه کنیم می‌بینیم که یکی از آنها به‌دنبال دفاع از سرزمین و حقوق خود و دیگری در پی تجاوز و حمله و تحمیل دیکته‌های خود است.

نعیم قاسم تصریح کرد که این تفاوت اساسی میان دو محور موجب برتری محور مقاومت شده و آن را قادر می‌سازد تا بتواند در یک جنگ نابرابر مبارزه کرده و با دستاوردهای زیادی از آن خارج شود. معاون دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت که صحنه سوریه درحال‌حاضر نتیجه این مقابله است؛ دولت سوریه پس از سالها مبارزه و جنگ در شرایط سخت موفق شد تا سیطره خود بر بیشتر مناطق سوریه را پس بگیرد.

نعیم قاسم ضمن یادآوری سقوط هواپیمای آمریکایی توسط جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که محور مقاومت در ایجاد توازن بازدارندگی در برابر هجمه آمریکایی ــ صهیونیستی ــ سعودی موفق عمل کرده است.

معاون دبیرکل حزب‌الله در خصوص اوضاع کشور لبنان اظهار داشت که باوجود جدیت تحریم‌های آمریکا ضد حزب‌الله٬ قطعنامه بین‌المللی در راستای جلوگیری از سقوط لبنان هنوز در دست است. وی ادامه داد که همه دنیا خطرات این سقوط را می‌دانند به‌ویژه در مسئله آوارگان سوری و پیامدهایی که متوجه اروپا است و نیز خطر بازگشت تروریسم و حضور آن در لبنان و یا از طریق آن در سایر کشورها. قاسم همچنین فرضیه توطئه داخلی در اوضاع دشوار اقتصادی لبنان را رد کرده و معتقد است که این بحران در اصل به نظام سیاسی و اقتصادی و کوتاهی بخش‌های تولیدی که بدون برنامه و چشم‌انداز و هزینه‌های بی حساب و کتاب و اشتغال بدون نظارت قانونی، کار می‌کنند بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد که حزب‌الله پس از بررسی عمیق تأثیرات بحران به این نتیجه رسید که عوامل اصلی ایجاد این بحران٬ تحریم‌ها نیستند و درواقع صادقانه می‌توان گفت که حزب‌الله خود را از دلایل ایجاد این بحران نمی‌داند؛ بلکه خود را یک کمک سیاسی و مردمی و نیز مشارکت‌کننده در پارلمان و دولت مربوطه می‌داند. معاون دبیرکل حزب‌الله در ادامه در همین راستا تأکید کرد که حزب‌الله با بدبینی و یا خوشبینی به‌دنبال یافتن راه‌حل نیست؛ بلکه این کار را با تلاش و درایت و جدیت انجام می‌دهد و معتقد است که اگر نیروهای سیاسی در کار خود جدی باشند و تلاش‌هایشان را در جهت یافتن راه‌حل‌های واقعی صرف کنند؛ بهبود اوضاع اقتصادی امکان‌پذیر است و نباید از آن ناامید شد.

نعیم قاسم همچنین در خصوص اوضاع دولت نیز اظهار کرد: این‌که گفته می‌شود حزب‌الله در برابر معادله کنونی دولت، موضع جدیدی گرفته درست نیست. وی ادامه داد که درواقع حزب‌الله سعی در تغییر هیچ‌یک از معادله‌های اصلی و دولتی ندارد؛ بلکه تلاش واقعی آن در جهت همکاری به‌منظور وضع سیاست‌هایی است که بتواند با چالش‌هایی که مردم لبنان را تحت فشار قرار داده مقابله کند./1360/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات