۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۲۳۴۴۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

اربعین حسینی زندگی با عزت و وحدت آفرین را به جهانیان عرضه کرده است

اربعین حسینی زندگی با عزت و وحدت آفرین را به جهانیان عرضه کرده است
حجت الاسلام شکریان گفت: همه ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی در اربعین حسینی به عنوان یک تمدن نوین اسلامی نهادینه شده و می‌تواند حلال بسیاری از بحران‌های جوامع مختلف باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از رؤسای هیأت‌های مذهبی استان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، این حرکت عظیم مردمی را نشان از جهانی شدن فرهنگ حسینی عنوان کرد.
 
وی اربعین حسینی را زمینه ساز تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: آنچه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون تمدن سازی اسلامی مطرح فرمودند امروز بستر‌های آن در اجتماع میلیونی اربعین حسینی فراهم شده است.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که باید این که زائران حسینی با خلق چنین حماسه عظیمی در مسیر تمدن سازی اسلامی گام بر می‌دارند، گفت: امروز نسل جوان و انقلابی پرچم دار تحقق این انگیزه الهی هستند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نگاه‌های مادی از درک حقیقت پیاده روی اربعین حسینی عاجز هستند، تصریح کرد: تنها انگیزه الهی است که موجب می‌شود زائران با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی می‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز همه ما وظیفه داریم در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: نخبگان حوزه و دانشگاه باید با بازخوانی و بازشناسی اندیشه‌های ناب رهبر معظم انقلاب پیرامون تمدن نوین اسلامی، در جهت تحقق آن گام بردارند.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز شیعه در سایه عزت حسینی به جایگاه خاصی در جهان دست یافته است، تصریح کرد: حفظ این جایگاه نیازمند مجاهدت و تلاش همه جانبه از سوی شیعیان است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، وحدت و همبستگی مسلمانان را یکی از شاخصه‌های مهم پیاده روی اربعین حسینی دانست و خاطرنشان کرد: امروز اربعین حسینی زندگی وحدت آفرین را به جهانیان عرضه کرده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران به توطئه دشمنان در جهت تضعیف اجتماع عظیم اربعین حسینی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: همه این تلاش‌های دشمن، ترسی است که حضور میلیونی زائران حسینی در دل‌های آن‌ها ایجاد کرده اند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که دشمن از چنین اجتماع‌های خودجوشی در هراس است و آن را در تضاد با سیاست‌های سلطه طلبانه و زیاده خواهانه خود در جهان می‌بیند، بیان داشت: امروز همه ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی در اربعین حسینی به عنوان یک تمدن جدید و نوین اسلامی نهادینه شده و می‌تواند حلال بسیاری از بحران‌های جوامع مختلف باشد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات