۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۳۴۵۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فرهنگ عاشورایی تحقق آرمان‌های گام دوم انقلاب را میسر می‌کند

فرهنگ عاشورایی تحقق آرمان‌های گام دوم انقلاب را میسر می‌کند
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دستیابی به آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی تنها با بهره‌گیری از فرهنگ و مکتب عاشورایی میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد اربعین حسینی استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید فراوانی بر احیا و تقویت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر داشته است و باید در نظر داشت که مهم‌ترین هدف اباعبدالله الحسین (ع) از قیام عاشورا زنده نگه‌داشتن امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی، ادامه داد: با توجه به این مسأله می‌توان با بهره‌گیری از مکتب و فرهنگ عاشورایی به آرمان‌های بیانیه گام دوم انقلاب دست‌یافت.

وی با بیان اینکه مکتب عاشورایی بهترین الگو برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است افزود: در این میان مراسم اربعین حسینی از جایگاه ویژه‌ای برخورد است و با زنده نگه‌داشتن این همایش بزرگ جهانی و بهره‌گیری درست از آن، می‌توان در مسیر دستیابی به تمدن نوین اسلامی گام برداشت و این‌چنین پایه‌های تحکیم حکومت اسلامی را استوار کرد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی بهترین منبع برای ترویج سبک زندگی در امت اسلامی است خاطرنشان کرد: درصورتی‌که مسلمانان به شکل درست از فرهنگ و تمدن عاشورایی استفاده کنند می‌توانند سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود پیاده کنند و این‌چنین زمینه‌های ظهور حضرت مهدی (عج) نیز فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش بزرگ اربعین حسینی، همایشی تاریخ‌ساز و فرهنگ‌ساز است گفت: مسؤولان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران باید در نظر داشته باشند که همایش اربعین حسینی یکی از اساسی‌ترین و مؤثرترین حرکت‌های جریان ساز و تمدن ساز است؛ ازاین‌رو باید هرسال بیش‌ازپیش در برگزاری هرچه بهتر این همایش بزرگ جهانی در کنار دیگر کشورهای مسلمان و شیعه تلاش کرد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به سخن حضرت محمد (ص) که می‌فرماید «إِنَّ الحُسَـینَ مِصـباحُ الهُـدی وَسَفینَــة النّجاة.» تصریح کرد: همان‌طور که رسول اکرم (ص) فرموده است امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات تمام انسان‌ها است و باید به رسیدن به سعادت، به مکتب عاشورای حسینی تمسک جست.

وی با تشبیه اینکه شرکت در اربعین حسینی به‌نوعی سوارشدن بر کشتی نجات است اظهار کرد: تب‌وتاب و اشتیاق شیعیان جهان به‌منظور شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی به‌نوعی تلاش برای سوارشدن به کشتی نجات حسینی است و همه در تلاش‌اند تا از این کشتی نجات جا نمانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: ارادت به امام حسین (ع) و توجه و پیاده‌سازی فرهنگ عاشورایی در زندگی روزمره، سبب رسیدن به اوج تعالی و رشد در زندگی دنیوی در زیر پرچم اسلام، قرآن و اهل‌بیت (ع) است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات