۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۲۳۵۱۸
هانی زاده:

ترکیه به دنبال بحران آفرینی و کشتار در سوریه است

ترکیه به دنبال بحران آفرینی و کشتار در سوریه است
هانی زاده با اشاره به حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، گفت: اردوغان به دنبال بحران آفرینی و کشتار در سوریه است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از شرق فرات اظهار داشت: این عقب نشینی نشان از داد و ستد میان اردوغان و  ترامپ دارد؛ چرا که به محض خروج نیرو‌های آمریکایی از شرق فرات، نیرو‌های ترکیه بلافاصله به حالت آماده باش در آمده به بهانه اینکه نیرو‌های دموکراتیک حزب کرد سوریه پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از سویه، امنیت ترکیه را دچار مخاطره کنند.

تحلیلگر مسائل بین الملل عنوان داشت: اردوغان دستور پیشروی ۸۰ کیلومتری تا عمق خاک سوریه را داد، این حمله سبب ایجاد یک بحران انسانی جدید خواهد شد و بسیاری از غیرنظامی‌ها در ادلب، رقه و حسکه قربانی می‌شوند.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه اوضاع شمال سوریه به ویژه شمال شرق، دچار بحران جدیدی شده است، خاطرنشان کرد: در این باره سکوت سوریه در قبال حمله نظامی و کشتار‌های صورت گرفته نشان از بازی سیاسی میان بازیگران قدرتمند بحران سوریه دارد؛ بنابراین بخشی از مناطق شمال شرق سوریه اشغال شده است.

هانی زاده با اشاره به اینکه افزون بر شکل فاجعه انسانی شاهد یک جنگ فرسایشی و طولانی میان نیرو‌های کرد سوریه و ارتش ترکیه خواهیم بود، گفت: منطقه بار دیگر دچار بحران می‌شود؛ از سوی دیگر چند هزار تن از نیرو‌های داعشی و جبهه النصره در اختیار ارتش ترکیه هستند و ترکیه در موقع مناسب با استفاده از آنها، فضای داخلی سوریه را ملتهب می‌کند.

تحلیلگر مسائل بین الملل بیان داشت: ترکیه بار دیگر در سوریه به دنبال بحران آفرینی و کشتار است؛ سوریه کم کم به پایان بحران نزدیک شده بود، اما اکنون با بحران جدید روبه رو شد هر چند که اتحادیه اروپا از چنین اقدامی استقبال نکرد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات