۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۲۳۵۱۹
حجت الاسلام خاکی:

صلح و صفای انسانیت در اربعین نمود دارد

صلح و صفای انسانیت در اربعین نمود دارد
مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول گفت: ائمه اطهار آنچه را که برای انسانیت آوردند به صلاح بوده و نمونه صلح و صفا و انس انسانیت در ایام اربعین است.
حجت الاسلام حبیب الله خاکی، مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه براساس روایات مذکور عقل انسان‌ها در هنگام ظهور منجی عالم بشریت کامل می شود، عنوان داشت: تکمیل عقل بدین معناست که گفته‌ها و مسیر ائمه اطهار (ع) به صلاح همه خلایق و ادیان می‌باشد که آیت الله جوادی آملی بیان می‌کنند حکومتداری امام زمان (عج) به دلیل تکمیل عقول، بسیار راحت خواهد بود.

مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به اینکه حکومت بر انسان‌های عاقل به راحتی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: حضور اقشار مختلف با سنین متفاوت در پیاده روی اربعین گویای بالا رفتن عقول است، وحدتی که از شعار «حب الحسین یجمعنا» حاصل شده، سبب شد تا انس و الفت بدون درگیری و خشونت روی دهد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ۲۰ میلیون نفر بدون هیچگونه درگیری در یکجا جمع می‌شوند، ادامه داد: تکمیل عقول سبب شده تا زائران احساس کنند زیر پرچم امام حسین (ع) می‌توانند در صلح و صفا زندگی کنند.

حجت الاسلام خاکی بیان داشت: ائمه اطهار آنچه را که برای انسانیت آوردند به صلاح بوده و نمونه صلح و صفای و انس انسانیت را در ایام اربعین می‌بینیم.

وی گفت: باید اعتقاد داشته باشیم که امام معصوم در حیات و ممات خود حضور دارد؛ از این رو با چنین اعتقادی در زیارت اباعبدالله الحسین (ع) همچون دانش آموزی خواهیم بود که بر نظارت معلم آگاهی دارد و هیچ تعرضی به حقوق دیگران نخواهد داشت و خطایی سر نخواهد داد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات