۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۲۳۵۴۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خانواده‌ها و مدارس اهتمام ویژه‌ای به حجاب و عفاف داشته باشند

خانواده‌ها و مدارس اهتمام ویژه‌ای به حجاب و عفاف داشته باشند
امام جمعه بجنورد گفت: دبیران ما در مدارس باید درد دین داشته باشند، اینکه استاد فیزیک و شیمی بگوید من به حجاب و عفاف کاری ندارم درست نیست؛ بلکه باید همه به صحنه بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی، با تأکید بر اینکه باید خانواده‌ها درد دین داشته باشند و اهتمام آنها نسبت به حجاب و عفاف افزایش یابد، اظهار کرد: خانواده‌ها بر روی فرزندان خود درزمینهٔ درسی هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنند اما برای دین‌داری بچه‌ها چقدر سرمایه‌گذاری می‌کنیم؟

وی افزود: دبیران ما باید درد دین داشته باشند، اینکه استاد فیزیک و شیمی بگوید من به حجاب و عفاف کاری ندارم درست نیست؛ بلکه باید همه به صحنه آمده و هر کس از زاویه نگاه خود برای حجاب و عفاف فعالیت کند.

امام جمعه بجنورد گفت: اگر دبیران در سر کلاس و سر صف مسائل دینی و مذهبی را مطرح کنند بدون شک بر روی دانش آموزان اثر می‌گذارند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش مدیران را موظف کند که هر روز در سر صف 10 دقیقه یک کارشناس دین برای دانش آموزان سخنرانی کند و این‌گونه تلاش کنیم نکات دین‌داری را به بچه‌های خود یاد دهیم و سرفصل‌های دین‌داری برای آنها مرور شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: علاوه بر این آموزش‌وپرورش نباید تنها به فکر درس دادن باشد بلکه لازم است به دین دانش آموزان هم اهمیت داده و توجه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نظارت بیشتر بر تولید لباس، از کمبود لباس‌های تولیدی متناسب با فرهنگ و حجاب اسلامی انتقاد کرد و گفت: درک دین ما ضعیف شده است؛ وگرنه اگر تولیدی لباس‌های باحجاب در استان فعال باشد مشتری‌های خوبی خواهد داشت.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: متأسفانه در این‌گونه موارد دین خود را نشان نمی‌دهیم؛ در حالی که دغدغه دین‌داری در اینجا معلوم می‌شود.

وی اضافه کرد: باید سرچشمه را اصلاح کنیم و تولیدگرانی که لباس عرضه می‌کنند کنترل شوند تا این‌گونه شاهد عرضه و خرید و فروش لباس‌هایی با وضعیت نامناسب نباشیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات