۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۲۳۵۵۶
آیت‌الله حسینی همدانی مطرح کرد؛

اربعین هیمنه استکبار را شکسته است| توجه به مسأله وحدت در راهپیمایی اربعین

اربعین هیمنه استکبار را شکسته است| توجه به مسأله وحدت در راهپیمایی اربعین
امام جمعه کرج توجه به مسأله وحدت را یکی از نکات مهم راهپیمایی اربعین برشمرد و گفت: مبلغان و مؤثرین در پیاده‌روی اربعین به مسأله وحدت توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، در آستانه چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) گردهمایی مؤثرین و مبلغین در پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور طلاب و روحانیون البرزی و سخنرانی آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه کرج در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر ایشان برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه بابیان اینکه زیارت امام حسین (ع) تقرب انسان به خدای تعالی را زیاد می‌کند، بیان داشت: محبت و دوستی اهل‌بیت یکی از مهم‌ترین عوامل رسیدن انسان به کمالات معنوی است.

وی با اشاره به روایات ائمه اطهار (علیهم‌السلام)، منشأ ایمان را محبت به رسول خدا و اهل‌بیت برشمرد و اظهار داشت: یکی از عوامل تشدیدکننده محبت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) زیارت است آن‌هم با پای پیاده که در روایات بسیاری به فضیلت آن اشاره‌شده است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه «محبت» از «معرفت» نشات می‌گیرد و هر چه که معرفت بیشتر شد محبت بیشتر می‌شود، گفت: محبت عامل حرکت و عمل به سمت محبوب است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امام (ع) نسبت به زائر خود بی‌اعتنا نیست، تصریح کرد: در زیارت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) مدیریت مسائل انسان را خود امام به عهده می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز جاذبه امام حسین (ع) تمام ادیان را فراخوان کرده، خاطرنشان ساخت: اگر از این جذبه الهی جلوگیری نشود سیطره‌اش می‌تواند تمام جوامع بشری را فراگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: امام حسین (ع) هرکسی که دل صاف، طینت پاک و فطرت سالمی دارد او را جذب می‌کند و این جذب وسیله هدایت او می‌شود و شخص را به ایمان می‌رساند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امروز محبت امام حسین (ع) عامل سعادتمندی بشر است، یادآور شد: افراد و اقشار مختلف عالم با حسین (ع) به سعادت می‌رسند لذا همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که اربعین جهانی شده آثار جهانی نیز دارد.

وی در ادامه ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص راهپیمایی عظیم اربعین، تصریح کرد: رهبری در بیانی می‌فرمایند: «راهپیمایی اربعین توان این را دارد تمدن عظیم اسلامی را به جوامع بشری نشان دهد.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه از اربعین باید به‌عنوان یک ظرفیت تمدن ساز بهره‌برداری کرد، عنوان داشت: اوج ویژگی تمدنی یک تمدن معنویت و کرامت‌های اخلاقی است که در راهپیمایی اربعین با محوریت امام حسین (ع) که مظهر همه کمالات، خوبی‌ها و مکرمت‌های اخلاقی است این باید تبیین شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: حرکت اربعین تا حالا در هیچ جای عالم به این سبک دیده نشده که ملیت‌های مختلف با گرایشات مختلف به یک سمت الهی حرکت کنند و یک هدف داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه حرکت اربعین تمام هیمنه ی غرب و استکبار را از بین برده، بیان داشت: تلاش غرب در تمام عالم این است که معنویت را از عالم بگیرد چراکه می‌داند وقتی معنویت گسترش پیدا کند نابودی او قطعی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز اربعین را حاوی ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی دانست و گفت: جمعیت میلیونی راهپیمایی اربعین یکی از عوامل منحل کننده معامله قرن است.

آیت‌الله حسینی همدانی بعد اقتصادی اربعین را به جامعه مهدوی تشبیه کرد و اظهار داشت: در جامعه مهدوی مشکلات و مسائل خوردوخوراک مطرح نیست لذا حرکت امام حسین (ع) و عاشورا ما را به جامعه مهدوی می‌رساند.

وی در ادامه با اشاره به بعد نظامی حرکت اربعین، تصریح کرد: غرب به‌خوبی می‌داند که این جمعیت میلیونی حاضر در اربعین متحد شوند چیزی از دشمنان اسلام باقی نخواهد ماند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه در تمدن اسلامی وطن نداریم و همه جهان‌وطنی هستیم، افزود: هر جا که مسلمانی باشد آنجا وطن ماست که نمونه بارز این موضوع را در اربعین می‌بینیم و با حرکت اربعین می‌توانیم این مهم را به عالم بفهمانیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اربعین اهل ایمان را به‌هم‌پیوسته کرده است، گفت: اسلام محدود به سرزمین نیست و مربوط به همه مسلمین است لذا اهل ایمان هر جا باشند با یکدیگر یکدست هستند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در جامعه مهدوی همه ادیان مسالمت‌آمیز باهم زندگی می‌کنند که ما نمونه این حرکت را در اربعین مشاهده می‌کنیم.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر استان البرز توجه به مسئله وحدت را یکی از نکات مهم راهپیمایی اربعین برشمرد و گفت: ایجاد تفرقه و شکست وحدت بهترین موقعیت برای بهره‌برداری دشمنان اسلام است لذا مبلغین و مؤثرین در پیاده‌روی اربعین به مسئله وحدت توجه ویژه داشته باشند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
احسنت
0
0