۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۲۳۵۶۶
با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان؛

ساختمان جدید حوزه علمیه امیرالمومنین ایرانشهر افتتاح شد

ساختمان جدید حوزه علمیه امیرالمومنین ایرانشهر افتتاح شد
با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ساختمان جدید حوزه علمیه امیرالمومنین علیه السلام شهرستان ایرانشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در مراسم افتتاح ساختمان جدید حوزه علمیه امیرالمومنین علیه السلام شهرستان ایرانشهر ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به طلاب و اساتید حوزه علمیه اظهار داشت: سال تحصیلی جدید معطر به فضای اربعین حسینی است که می طلبد به همین مناسبت روحیه جهاد، ایثار و شهادت را در وجودمان تقویت و تثبیت نماییم.

وی افزود: برای بنده حضور در ایرانشهر و بودن در میان طلاب این شهرستان تجدید کننده خاطرات گذشته است امیدواریم ساختمان جدید که با عنایات رهبری و زحمات بنیاد برکت و مسئولین حوزه علمیه امیرالمومنین علیه السلام افتتاح گردیده است با برکت و پر رونق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خطاب به طلاب و اساتید حاضر در جلسه اظهار داشت: نعمت بودن در حوزه علمیه و خدمت در دستگاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

وی افزود: کارهای حوزوی از جهات مختلف دارای اهمیت است؛ به عنوان مثال در حوزه علمیه تنوع کاری به جهت تدریس، تبلیغ، تهذیب و تحقیق، بسیار زیاد است و عمر طلبه را به جهت سر و کار داشتن با قرآن‌کریم و سنت نبوی با برکت می گرداند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی افزود: هدف حوزه های علمیه و طلاب تبلیغ دین، فهم درست از آن و دفاع از ارزش‌های شریعت می باشد و ثمره آن تربیت کادر دینی می‌باشد و این شرافت را برای طلبه به همراه می‌آورد که منتسب به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می گردد؛ به همین منظور می بایست مراقب اهداف و نیات خود باشیم تا پاکی و خلوص نیت هایمان به مرور زمان دستخوش دگرگونی نگردد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان افزود: حال که متوجه شدیم کار ما در حوزه طلبگی بسیار مهم است وظیفه و مسئولیت ما نیز به مراتب سنگین می‌شود به همین منظور می بایست شناخت، هدف، اعتقاد و راه و رسم طلبگی را به خوبی بیاموزیم و با بینش پا به این عرصه بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: انگیزه الهی و قصد قربت و معنویت، شاخصه‌هایی است که اگر در کار طلبه نباشد‌ محصل علوم دینی را در پیچ و خم مشکلات مورد هجمه و فشار قرار می‌دهد؛ به همین منظور طلبه باید همت بلند و تلاش شبانه‌روزی و حرکت جهادی در عرصه های مختلف و حوزوی را در دستور کار خود قرار دهد و متناسب با استعداد و ذوق خود و نیاز جامعه اقدام کند.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات