۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۳۵۸۸
تولیت مدرسه علمیه مروی مطرح کرد؛

زیارت با معرفت در سایه خضوع و خشوع امکان پذیر است|آداب و لوازم زیارت اربعین

زیارت با معرفت در سایه خضوع و خشوع امکان پذیر است|آداب و لوازم زیارت اربعین
آیت الله تحریری با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) محبوب ترین عمل نزد خداوند است، گفت: زیارت با معرفت در سایه خضوع و خشوع امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه معیر با اشاره به آداب زیارت اربعین، اظهار داشت: طلاب و کسانی که به این سفر معنوی عازم هستند توجه داشته باشند در چه مسیری گام بر می دارند، چرا، چگونه و با چه لوازمی این سفر را آغاز می کنند.

وی با اشاره به طلاب حاضر در جلسه، ادامه داد: زیارت خاصیت های فراوانی دارد بخصوص روایات فراوانی درباره زیارت اربعین و پیاده روی آن نقل شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله تحریری با تاکید بر اینکه در پیاده روی اربعین حالت خضوع و خشوع زائر باید حفظ شود، اظهار داشت: طبق صریح روایات؛ کسی که با خضوع و خشوع زیارت اربعین حسینی را به جای می آورد خداوند یک گناه از گناهان او را بخشیده و یک حسنه به حسناتش می افزاید.

تولیت مدرسه علمیه مروی با تاکید بر اینکه طلاب و زائران اربعین تلاش کنند زیارت اربعین را با معرفت انجام دهند، اظهار داشت: ماهیت زیارت بیعت با امام است؛ کسی می تواند با امام بیعت کند که جایگاه ایشان را شناخته و پذیرفته باشد و بداند که امام معصوم نماینده و خلیفه الهی است.

وی افزود: انسان اگر یقین داشته باشد امام معصوم هدفی جز دستگیری از انسان و هدایت او به سوی سعادت دنیوی و اخروی ندارد می تواند زیارت با معرفت داشته باشد؛ همه انسان ها در عالم دنیا در برابر یک روش خضوع می کنند پس چه بهتر آدمی در برابر حق خضوع داشته باشد.

آیت‌الله تحریری ادامه داد: طلاب و زائران اربعین توجه داشته باشند همراه خوب داشتن، کنترل چشم و زبان، ذکر الهی گفتن، مذاکره و مباحثه دینی داشتن، قرائت قرآن کریم، پوشیدن لباس تمیز، صلوات فرستادن، اجتناب از نزاع، فکر و مشورت کردن از لوازم مهم این مسیر معنوی به شمار می روند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه زیارت امام حسین(ع) محبوب ترین اعمال نزد خداوند است اما رفع نیاز مومن نیازمند افضل اعمال به شمار می رود، ابراز کرد: انسان از رفع نیاز نیازمندان نباید غفلت کند البته این به آن معنا نیست که زیارت ترک شود بلکه مقصود مراعات همه امور است.

وی افزود: انسان اگر بداند زیارت از او چه خواسته همانند اویس قرنی عمل می کند و بدون اینکه پیامبراکرم(ص) را زیارت کند وظیفه خود را که اطاعت از مادر بود انجام می دهد؛ بنابراین انسان باید در همه لحظات به وظایف خود آگاه باشد و اعمال خود را در راستای خواسته ائمه اطهار(ع) تنظیم کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
موج بازگشت زائران اباعبدالله الحسین در شرایطی از دیشب آغاز شده است که آب و هوای مرزهای کشور در خسروی بارانی،‌ شلمچه و چذابه شرجی اما خنک و در مرز مهران گرم است.
1
0