۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۶۲۳۷۳۶

مهمترین دلایل ناآرامی‌های عراق از زبان آیت‌الله مدرسی

مهمترین دلایل ناآرامی‌های عراق از زبان آیت‌الله مدرسی
آیت الله مدرسی طی سخنانی با اشاره به وظایف حکومت ها نسبت به مردم، اعلام کردند که از وظایف حکومت‌ها توزیع عادلانه ثروت بین مردم است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله «سید محمد تقی مدرسی» از مراجع معظم تقلید طی سخنانی با اشاره به وظایف حکومت ها نسبت به مردم گفتند: ثروت هر سرزمینی حق مسلم و در مالکیت مردم آنجاست، و از وظایف حکومت‌ها توزیع عادلانه ثروت بین مردم است. شایسته است مسئولین از شیوه امیر المؤمنین علیه ‌السلام که واردات حکومت را بدون درنگ و با مساوات بین مردم تقسیم می‌کردند، الگو بگیرند.

معظم له در ادامه عنوان کردند: غرور ناشی از پست و مقام، قساوت قلب به بار می‌آورد و سبب می‌شود که مسئولین درد و رنج مردم را درک نکنند و به سقوط و تباهی فرد منجر خواهد شد. 

آیت الله العظمی مدرسی با اشاره به مهم ترین دلایل نا آرامی های اخیر گفتند: فساد گسترده اقتصادی در ساختار دولت عراق، دست‌ درازی مسئولین به ثروت و اموال کشور و خارج کردن آن از عراق، از مهم‌ترین دلایل نارضایتی و ناآرامی‌های اخیر است، و وجود ساز و کارهای مؤثر در مبارزه با فساد ضروری است.

همچنین معظم‌له به مسئولین کشور عراق گوشزد کردند که از حوادث ایجاد شده عبرت گرفته و اقدام به اصلاح شیوه و رفتار خود کنند.

این مرجع معظم تقلید در ادامه بر ضرورت نقش علما در اصلاح حکومت و همراهی در حل مشکلات آن و ایستادن در کنار مردم و منافع آن‌ها تأکید کرده و عنوان کردند: علما، عشایر و متفکران در  روند علت‌یابی مشکلات و یافتن راه‌حل مناسب مشارکت کنند و حکومت عراق نیز این راه‌حل‌ها را مدنظر قرار داده و آن‌ها را به کار گیرد.

ایشان افزودند: روال کند کارهای اداری در عراق نیز گونه‌ای از ناکارآمدی و فساد پنهان است که با ایجاد سیستم الکترونیکی و پیوستن تمام ادارات دولتی به این سیستم، می‌توان این ناکارآمدی را حل کرد.

آیت الله العظمی مدرسی در خاتمه سخنانشان یادآوری کردند که بنده همواره بابت اختصاص دادن بخشی از عایدات نفت عراق بین شهروندان این کشور و همچنین توزیع زمین‌های مسکونی و توجه به معضل مسکن به حکومت عراق گوشزد کرده‌ام./847/ب

منبع: ابنا

ارسال نظرات