۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۲۳۹۸۴

نقش جبهه اربعین در تشکیل تمدن ظهور و نابودی توطئه استکبار

نقش جبهه اربعین در تشکیل تمدن ظهور و نابودی توطئه استکبار
توطئه محور غربی- عبری- عربی در ایام نزدیک به اربعین حسینی مسبوق به سابق است، اما غافل از اینکه یکی از ویژگی بارز قرآنیِ شیعیان، عدم ترس و کُرنش در برابر هر نوع تهدید است.

به گزارش خبرگزاری رسا، این روزها در آستانه همایش جهانی اربعین حسینی، شاهد اخباری مبنی بر برپایی آشوب و تظاهرت‌هایی در شهرهایی از کشور عراق بودیم. بر پایه این اخبار، مردم در اعتراض به وضعیت اسفبار اقتصادی دست به تظاهرات گسترده در شهر بغداد و برخی شهرهای دیگر زدند. بنابر گزارش رسانه‌های عراق، معترضان در اعتراض به وضع موجود در عراق از جمله فساد مالی و اداری، بیکاری، بهبود وضع معیشتی و شرایط خدمات‌رسانی در استان‌های مختلف، به ویژه شهر بغداد، پایتخت عراق و بصره تظاهرات کردند. تظاهرات مردم در بغداد، پایتخت عراق، روز چهارشنبه 10 مهر به دیگر شهرهای این کشور گسترش یافت و با وجود تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور توسط نیروهای امنیتی، مردم به اعتراضات خود ادامه دادند.

اما آنچه که در ورای این دست جریانات وجود دارد، تحریک محور غربی ــ عبری ــ عربی به سرکردگی آمریکا، صهیونیست‌ها و اذناب منطقه‌ای آنها از جمله عربستان است که قبل از این مسبوق به سابق بود. پس از شکست داعش در عراق و اعلام پاکسازی این کشور، محور غربی، عبری و عربی با طراحی سناریوهای متعدد به دنبال تنش در روابط تهران و بغداد برآمد. « تخریب وجهه عراقی‌ها در ایران» و «القای مداخله ایران در امور داخلی عراق» از طریق عملیات رسانه‌ای، دو نمونه بارز این سناریوهاست. ضمن آنکه در آستانه اربعین سال گذشته با پیش گرفتن سناریوی ناامن‌سازی کشور عراق و با شعار "خشونت‌طلبی محور مقاومت" امید داشتند سدی مقابل جریان اربعین ایجاد کنند.

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های رسمی کشور با اشاره به اتفاقات اخیر عراق گفت: علی رغم اینکه امروز شاهد آرامش نسبی در عراق هستیم، ولی اذناب و ایادی برخی از این گروه‌ها، مانند بعثی‌ها در بعضی مکان‌ها به فعالیت‌های مخرب خود ادامه می‌دهند. دولت عراق تلاش کرده به معیشت و رفاه مردم رسیدگی کند، اما حجم ویرانی‌ها و عقب افتادگی‌ها به قدری زیاد است که به راحتی این مسئله محقق نمی‌شود و در حال حاضر هم همچنان شاهدیم در برخی از حوزه‌ها نظیر برق، زندگی عادی مردم، جاده‌ها و زیر ساخت‌ها دچار مشکل هستند.

عابدینی با تأکید بر اینکه ممکن است گروه اندکی به تظاهرات دست بزنند و این به مدد ابزار رسانه‌ای که غربی‌ها، بعثی و ارتجاع عرب در اختیار دارند انجام می‌شوند، گفت:‌ نباید فراموش کنیم که 4 سال گروه‌های تکفیری ــ تروریستی همه ابزار‌های خود را برای نا امن کردن عراق به کار گرفتند، آیا آن‌ها از اینکه در حال حاضر اقدام‌های انتحاری انجام دهند، ترسی دارند؟ در حقیقت آمریکایی‌ها در مدتی که در عراق بودند با بهره‌گیری ازگروه‌های بلک واتر زیرمجموعه نیرو‌های امنیتی واشنگتن، به کشتار مردم دست می‌زدند، بنابراین در حال حاضر هم امکان دارد این کار را اجرایی کنند.

ایجاد آشوب در عراق در آستانه اربعین، شیطنت‌آمیز است

وی در تحلیل‌های خود، همزمانی این رویداد با ایام پیاده‌روی اربعین را شیطنت‌آمیز خواند و تصریح کرد: در 2 هفته آینده با یکی از بزرگ ترین گردهمایی‌های جهانی به عنوان اربعین حسینی مواجهیم که بیش از 24 میلیون نفر بلکه بیشتر به سمت کربلا می‌روند، این اتفاق برای نیرو‌های غربی به رهبری ایالات متحده، نیرو‌های وابسته به ارتجاع عرب، نیرو‌های بقایای بعثی و نیرو‌های تکفیری تروریستی خوشایند نیست. اگر 4 گروه مخالف شکل‌گیری دولت مستقل عراق در برخی از موارد با یکدیگر تفاوت نظر داشته باشند، ولی هر 4 گروه در مخالفت با برگزاری مراسم و اجتماع اربعین وحدت نظر دارند، بنابراین در این موضوع تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با ایجاد نا امنی مانع از برگزاری گسترده و شکوهمند مراسم اربعین باشند، چراکه این رویداد خجسته نمادی از ایجاد وحدت، ثبات و امنیت در عراق است، بنابراین می‌توان گفت آن‌ها با ایجاد آشوب در آستانه مراسم مهم اربعین حسینی بسیار شیطنت آمیز عمل کردند.

رضوی‌پور: هراس دشمن از جریان اربعین عیان است

در این باره حجت‌الاسلام رضوی‌پور عضو بنیاد امامت با اشاره به مانع‌تراشی‌های دشمن برای جلوگیری از زیارت اربعین گفت:  نقطه مقابل ما یعنی دشمنان اهل‌بیت(ع)، چنان هراسی از اربعین بر دلشان افتاده است که هر سال به شیوه‌های مختلف دشمنی خود را نشان می‌دهد. حتی از جنبه سانسور خبری که درباره اربعین در دنیا صورت می‌گیرد، می‌توانید این هراس را متوجه شوید. اکنون عداوت آنها به حدی رسیده که سعی در مانع‌تراشی سفر زائران اربعین دارند. آنها در این چند سال اخیر دقیقاً منطبق با جریان اربعین یک آشوبی راه می‌اندازند، اما توطئه آنها هر بار ناکام می‌ماند.

این کارشناس حوزه تبلیغ معارف دینی با تأکید بر برنامه‌ریزی دشمن در قبال جریان اربعین گفت: جبهه استکبار به این فهم دست یافته که اربعین یعنی ظلم‌ستیزی و فریاد حق‌طلبی؛ به طور قطع زائران اربعین توطئه کور دشمن را خاموش می‌کنند. دشمن با تمام توانی که دارد، هرگاه جلوی جریانات الهی ایستاده، شکست خورده است. ماجرای آشوب‌های عراق بدتر از جریان داعش نیست که در ایام اربعین حملات انتحاری انجام می‌دادند و یا اتوبوس زائران را به رگبار می‌بستند. من از یک عراقی درباره بازخورد رفتار داعشی‌ها در بین زائران اربعین پرسیدم. او گفت در همان ایام اربعین وقتی داعش دست به ترور زد، برخی زائرانی که تا لب مرز آمدند، از روی بغض‌شان نسبت به دشمن، مجدد به کربلا بازگشتند.

رضوی‌پور افزود: سرچشمه نور اربعینی در وعده خداوندی است، آنجا که فرمود  «إِنَّ اللَّهَ لا یُخْلِفُ الْمِیعَادَ؛ خداوند در وعده‌اش تخلف نمی‌کند.» کسی نمی‌تواند در برابر وعده خداوند بایستد. جریان اربعین در راه هدایت توحیدی جزو یکی از میعادهای الهی و وعده حتمی خداست که ان‌شاءالله بشریت را به سرزمین آرمانی ظهور می‌رساند. نگاه من این است که جریان اربعین، نوری است برای تحقق وعده‌های خداوند در مسیر مهدویت و ظهور.

صدرالحسینی: جوانان جهان اسلام با شکوه‌تر در مراسم اربعین حضور می‌یابند

همچنین سید رضا صدرالحسینی، کارشناس تحولات غرب آسیا درباره ناآرامی عراق در آستانه راهپیمایی بزرگ اربعین و تأثیرات احتمالی این نا آرامی‌ها بر زائران حسینی(ع) گفت: برنامه‌ریزان و طراحان این طرح شوم و ضد امنیتی در عراق به دنبال تحت تأثیر قرار دادن راهپیمایی  بزرگ اربعین هستند اما نباید فراموش کرد که تاریخ اربعین همراه با مجروحیت و شهادت بسیاری از کسانی است که در دوران دیکتاتوری صدام حاضر بودند، مجروحیت و شهادت را بپذیرند، اما پیاده‌روی اربعین را انجام دهند؛ به هرحال، این اقدام شوم مثلث غربی -عبری عربی حتماً باعث انگیزه‌دار شدن بسیاری از جوانان جهان اسلام می‌شود تا مراسم اربعین را هرچه با شکوه‌تر برگزار کنند. با وجود این ، ما مطمئن هستیم که میزبان عراقی و جوانان این کشور میزبانان خوبی هستند و حتماً امنیت کامل را برای میهمانان اربعین حسینی فراهم خواهند کرد.

با این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت هرگاه تشیع در معرض تهدید دشمن قرار گرفته است،‌ بهترین دفاع را در اتحاد و همبستگی و هجوم نرم به قلب راهبردی دشمن دیده است؛‌ ماجرای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دو نمونه بارز این نوع سلوک رفتاری است. 

دیگر اینکه یکی از ویژگی بارز قرآنیِ شیعیان به ویژه شیعیان ایران، عدم ترس و کُرنش در برابر هر نوع تهدید است؛ تعبیر قرآنیِ «لا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ؛ از سرزنش هیچ ملامتگری نمی‌ترسند» مندرج در آیه54 سوره مائده گویای این ویژگی قرآنی است./1360/د101/ب1

ارسال نظرات