۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۲۴۰۲۹
یادداشت؛

آمد هم رفت

آمد هم رفت
آمدوشد امثال آمدنیوزها، باطل‌هایی از جنس بافته‌های زم، اگرچه ظاهری فریبنده و پر سروصدا دارد، اما مانا نیست و به‌مثابه کف روی آب می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مسعود پیرهادی نوشت: آمدوشد امثال آمدنیوزها، فیک نیوزها و دروغ‌گوها درس‌آموز است. باطل‌هایی از جنس بافته‌های زم، اگرچه ظاهری فریبنده و پر سروصدا دارد اما مانا نیست و به‌مثابه کف روی آب می‌ماند. البته همان کف، موقتا مانع از رؤیت آب زلال می‌شود اما بالاخره عرصه آشکار می‌شود و حق، حتی برای عموم، رخ نمایی می کند.

«أَنزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَت أَودِیَةٌ بِقَدَرِها فَاحتَمَلَ السَّیلُ زَبَدًا رابِیًا وَمِمّا یوقِدونَ عَلَیهِ فِی النّارِ ابتِغاءَ حِلیَةٍ أَو مَتاعٍ زَبَدٌ مِثلُهُ کَذلِکَ یَضرِبُ اللَّهُ الحَقَّ وَالباطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً وَأَمّا ما یَنفَعُ النّاسَ فَیَمکُثُ فِی الأَرضِ کَذلِکَ یَضرِبُ اللَّهُ الأَمثالَ؛ خداوند از آسمان آبی فرستاد؛ و از هر درّه و رودخانه‌ای به اندازه آن‌ها سیلابی جاری شد؛ سپس سیل بر روی خود کفی حمل کرد؛ و ازآنچه (در کوره‌ها،) برای به دست آوردن زینت‌آلات یا وسایل زندگی، آتش روی آن روشن می‌کنند نیز کف‌هایی مانند آن به وجود می‌آید -خداوند، حق و باطل را چنین مثل می‌زند!- امّا کف‌ها به بیرون پرتاب می‌شوند، ولی آنچه به مردم سود می‌رساند [آب یا فلز خالص] در زمین می‌ماند؛ خداوند این‌چنین مثال می‌زند!»

باطل محض و سیاهی مطلق، توان عرض‌اندام ندارد. امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرمایند:

«اگر باطل از آمیزش با حق خالص می‌شد راه بر حق جویان پوشیده نمی‌ماند و اگر حق در پوشش باطل پنهان نمی‌گشت زبان دشمنان یاوه‌گو از آن قطع می‌گشت ولی پاره‌ای از حق و پاره‌ای از باطل فراهم شده و درهم‌آمیخته می‌شود، در این وقت شیطان بر دوستانش مسلط می‌شود و آنان که لطف حق شامل‌شان شده نجات می‌یابند.»

کار امثال زم‌ها مخلوط کردن حق و باطل و موج‌سواری و ایجاد فتنه بود؛ فتنه‌هایی که تنها با صبر و بصیرت می‌شد با آن‌ها مقابله کرد وگرنه گرفتاری در گرداب آن بسیار محتمل بود. خبر دستگیری سرکرده دروغ‌گویان چند سال گذشته، برای کسانی که مورد تهمت و افترا قرار گرفتند شیرینی بیشتری دارد. خفت در دنیا و عذاب در آخرت، سزای کسی است که با آبروی مردم بازی کرد و خود را از انتقام الهی ایمن دید.

کسی که امنیت کشوری که در آن رشد کرده بود را به خطر انداخت و مردم را در برهه‌هایی مقابل یکدیگر قرارداد، در دستان قدرتمند نیروهای امنیتی قرار گرفت تا زنگ خطری برای افراد دیگر هم به صدا درآید. بازداشت و بازگرداندن زم به کشور، فرصت خوبی برای کشف شبکه عوامل خودفروخته‌ای است که آرامش و امنیت مردم کشور خود را با دلارهای غربی و عربی معامله کردند. دادگاه زم و اظهارات و شکستش در برابر عظمت ایران، دیدنی خواهد بود. امیدواریم این موفقیت فرزندان ملت در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، با دستگیری دیگر فراریان خائن و مفسد اقتصادی و امنیتی همراه شود، ان‌شاءالله./1360/د101/ب1

منبع: رسالت
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
حق آمد و باطل رفت همانا باطل رفتنی است
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
قرآن کریم می فرماید: وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً.
بگو: حق آمد و باطل نابود گشت، حقّا که باطل همواره نابود شدنی است
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
درسته سر و صدای زیادی داشت اما ماندگار نود و نخواهند بود
1
0