۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۲۴۱۳۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

هدف امام حسین از احیای امر به معروف اقامه ولایت امام علی در عالم بود

هدف امام حسین از احیای امر به معروف اقامه ولایت امام علی در عالم بود
آیت الله میرباقری با بیان اینکه امام حسین(ع) با احیای امر به معروف و نهی از منکر ولایت امیرمومنان علی(ع) را در عالم اقامه کردند، گفت: امام حسین(ع) پیروز واقعه عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در هیات میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: با توجه به ویژگی های یاران امام حسین(ع) در می یابیم که آن بزرگان در نوع خودشان بی نظیر هستند.

وی با بیان اینکه یاران امام حسین(ع) تربیت شده مکتب حضرت بودند، ادامه داد: زمانی به پیکر مطهر سعید ابن عبدالله 13 تیر سمی اثابت کرد وی نزد امام حسین(ع) آمد و فرمود: آقا پسندیدی؛ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چنین یارانی را تربیت کرده بودند.

آیت الله میرباقری اضافه کرد: حضرت در شب عاشورا خطاب به یاران فرمودند: هر کسی می خواهد شبانه برود در غیر این صورت فردا همگی کشته خواهید شد، یاران امام حسین(ع) با شنیدن این سخن خطاب به حضرت فرمودند: ای کاش هفتاد مرتبه پای رکاب شما کشته شویم، پیکر ما را بسوزانند و خاکسترمان را به باد دهند و مجدد زنده شویم و باز در پای رکاب مولایمان جان دهیم؛ یاران امام حسین(ع) به قدری نسبت به حضرت عشق داشتند که این کلام را از روی صداقت و به دور از هر دروغی بیان می کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: زهیر به ظاهر عثمانی بود ولی در باطن با امام حسین(ع) بود زمانی که فرمانده سپاه شد خطاب به اصحاب فرمود: اگر عیش دنیا جاودانه بود ما شهادت در پای رکاب حضرت را به عیش جاودانه ترجیح می دادیم؛ امام حسین(ع) چنین یاران مخلصی داشتند.

وی با اشاره به اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا به دست آوردن حکومت نبود بلکه نجات مردم از حکومت جائران و حکومت بر قلوب بود، گفت: امام زمان(عج) زمانی که ظهور می کنند بر قلوب حکومت خواهند کرد.

آیت الله میرباقری ابراز کرد: امام علی(ع) می فرمایند: ارزش حکومت نزد من به اندازه ارزش دو کفش پاره است من اگر به دنبال حکومت هستم می خواهم حقی را ادا کنم؛ همه شیرینی دنیا و مظاهرش در نظر حضرت از آب بینی بز بی ارزش تر بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) پیروز میدان در واقعه عاشورا بودند و ایشان در بنای توحید موفق شدند، اظهار داشت: قیامت این پیروزی را بر همگان مشخص خواهد کرد. امام حسین(ع) نام خداوند را در عالم بنا کردند و خیمه ای در دنیا به پا داشتند که عمود آن صلاح و ذکر الهی است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در اقامه امر به معروف و نهی از منکر نیز پیروز شدند، ادامه داد: این احیای امر به معروف و نهی از منکر آنگونه که ما تصور می کنیم نبود بلکه هدف حضرت از احیای امر به معروف و نهی از منکر اقامه ولایت امام علی(ع) در عالم بود، ایشان خواستار جمع شدن بساط ولایت دشمنان بودند؛ این هدف و پیروزی آن در طول زمان آشکار می شود.

آیت الله میرباقری خاطرنشان کرد: کسی که کربلا را مرگ و نیستی می بیند قیام امام حسین(ع) را شکست خورده می خواند؛ یکی از برکات، دستاوردها و تربیت شدگان دستگاه امام حسین(ع) حضرت ابوالفضل العباس است که خود یک کائنات به شمار می رود، آیا اگر کسی چنین شخصیتی تربیت کند شکست خورده است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
اشهد ان امیرالمومنین علی ولی الله
1
0