۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۲۴۱۸۳
آیت الله طباطبایی نژاد:

زنده نگه‌داشتن نام شهدا، درسی از اربعین حسینی است

زنده نگه‌داشتن نام شهدا، درسی از اربعین حسینی است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اینکه یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می‌داریم کار بسیار ارزشمند و درسی است که از اربعین حسینی فرا گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضاء ستاد برگزاری یادواره 1200 شهید ورزشکار استان اصفهان اظهار داشت: روحانیت شیعه همان‌گونه که توصیه به جهاد کرده است، خود همواره در این عرصه حضور داشته و یک چهارم شهدای روحانی کشور از استان اصفهان هستند و می‌بینیم که شهدای ورزشکار اصفهان نیز یک ‌چهارم شهدای ورزشکار کشور را تشکیل می‌دهند.  

وی افزود: اینکه یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می‌داریم کار بسیار ارزشمند و درسی است که از اربعین حسینی فراگرفتیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: امام سجاد(علیه‌السلام) در سخنرانی خود در شهر شام فرمودند خداوند علم، حلم، فصاحت، شجاعت، سخاوت و محبت در قلوب مؤمنان را خدا به ما داده است و می‌بینیم که محبت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در دل مردان و زنان مؤمن روز به روز افزایش می‌یابد. 

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران حسینی در مراسم پیاده‌روی اربعین و عظمت این حرکت خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی، مراسم پیاده‌روی اربعین امام حسین(علیه‌السلام) هر سال رونق بیشتری پیدا می‌کند و ان شاء الله مرام آن حضرت به همه دنیا معرفی می‌شود چراکه این مراسم، میدان بزرگی برای مانور شیعه به شمار می‌رود.  

آیت‌الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود جاده پیاده‌ روی اربعین در عراق، مناسب‌سازی شود تا زائران نسبت به گرمای هوا و گردوخاک اذیت نشوند و از نظر بهداشتی وضعیت بهتری داشته باشند، این موضوع نیازمند هماهنگی دو کشور ایران و عراق است و بدون شک رسیدگی به وضعیت این جاده، به دنیا نشان می‌دهد که چقدر برای این حرکت معنوی ارزش قائل هستیم. 

وی با تأکید بر لزوم گسترش ورزش‌های عمومی و سنتی به ویژه ورزش‌هایی همچون شنا، تیراندازی و کشتی گفت: بنده قبول ندارم که شرکت‌های سهامی خاص، برای ورزش عمومی هزینه کنند، چراکه از نظر شرعی شرکتی که سهام‌دار خاص دارد نمی‌تواند برای ورزش عمومی هزینه کند، اینکه مدیران شرکت یا باشگاه، قانون تصویب کرده و هزینه می‌کنند صحیح نیست، بهتر است این شرکت‌ها برای سلامتی و تندرستی و ورزش عمومی کارکنان خود هزینه کنند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: ورزشی که بدن را از بین می‌برد و یا شامل کارهای بدون خاصیت است را نباید دنبال کرد، بسیاری از این ورزش‌ها از غربی‌ها الگوبرداری شده و این الگوبرداری، بدون فکر و تعقل است، بهتر است که به ورزش‌هایی پرداخته شود که خوب و مفید باشد و بدن و روح انسان را تقویت کند.  

وی با انتقاد از برخی از تلاش برای تغییر مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان یادآور شد: این حرکت‌ها، سیاسی‌کاری و برای تأثیرگذاری در انتخابات است، از سوی دیگر استان اصفهان از جمله معدود استان‌هایی است که مدیریت ورزش آن به فردی متخصص و اهل ورزش سپرده شده است.

یادواره 1200 شهید ورزشکار استان اصفهان برگزار می‌شود

در ابتدای این دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اظهار داشت: حدود 5 هزار شهید در سراسر کشور شناسایی شده است که به نوعی در مسابقات رسمی ورزشی شرکت می‌کردند که این شهدا به عنوان شهدای جامعه ورزش محسوب می‌شوند.

محمد سلطان حسینی با بیان اینکه یک هزار و 186 شهید ورزشکار در استان اصفهان شناسایی شده‌اند، افزود: با اضافه شدن شهدای ورزشکار مدافع حرم از جمله شهید شاه سنایی، کاظمی، مرادی و غیره، تعداد شهدای ورزشکار استان اصفهان به یک هزار و 200 شهید رسیده است. 

وی با بیان اینکه بیش از یک‌چهارم شهدای ورزشکار کشور از استان اصفهان است، عنوان کرد: تا کنون یادواره شهیدان قاضی، قوچانی، طوقانی و نصر برگزار شده و قرار است یادواره سردار شهید عبدالرسول زرین و یک هزار و 200 شهید ورزشکار استان اصفهان برگزار شود؛ این شهید مظلوم، بسیاری از رکوردها را شکسته، سرنوشت بسیاری از عملیات‌ها را تغییر داده، و شاید جامعه ورزش، کمتر او را بشناسند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات