۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۲۴۲۶۷
قربانی کرم خبر داد؛

اسکان و پذیرایی بیش از ۷۴ هزار زائر حسینی در مصلای قدس قم

اسکان و پذیرایی بیش از ۷۴ هزار زائر حسینی در مصلای قدس قم
مسؤول قرارگاه مردمی اربعین قم با بیان این که بیش از ۷۴ هزار زائر حسینی در مصلای قدس قم اسکان و پذیرایی شده اند، از فعالیت ۲۰۰ مبلغ خواهر و برادر در این قرارگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی قربانی کرم مسؤول ستاد مردمی اربعین قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به فعالیت های چهارمین سال قرارگاه مردمی اربعین در خدمت رسانی به زوار حسینی گفت: قم به عنوان عمود اول پیاده روی اربعین امام حسین(ع) است و خادمان از 5 صفر تا 5 ربیع میزبان زائران حضرت سیدالشهدا(ع) هستند.

وی افزود: در دو هفته گذشته بیش از 74 هزار و 339 نفر زائر در مصلای بزرگ قدس اسکان و پذیرایی شدند که از این تعداد 57 هزار و 761 نفر آقا و 16 هزار و 578 نفر خانم بودند، 41 هزار و 493 نفر از کشور پاکستان پذیرایی شدند، همچنین از زواری از کشورهای آذربایجان، افغانستان، هند، ترکیه، عراق، سوریه، سوئد، اتریش، تایلند و فرانسه در قم پذیرایی شدند.

قربانی کرم اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و پیش بینی های صورت گرفته هماهنگ شده تا 300 هزار نفر پذیرایی شوند، از امشب موج برگشت زائران را داریم و برنامه ریزی صورت گرفته تا به خوبی خدمت رسانی شود.

وی ادامه داد: ظرفیت مصلای قدس روزانه برای 9 هزار نفر آماده است، به محض این که زائر وارد مصلای قدس می شود پذیرایی و خدمت رسانی خواهد شد، غیر از تغدیه برنامه های فرهنگی و تبلیغی درنظر گرفته شده و بیش از 200 مبلغ خواهر و برادر در حال انجام فعالیت هستند.

مسؤول قرارگاه مردمی اربعین قم ابراز داشت: در بخش درمان که به صورت رایگان انجام می شود، زائران تحت درمان قرار می گیرند و تا کنون 7 هزار و 108 نفر در مصلای قدس درمان شدند؛ مردم می توانند همچنان در مسیر خدمت به زائران قرارگاه اربعین را یاری کنند و نذورات خود را اهدا کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات