۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۶۲۴۳۱۰
حجت الاسلام والمسلمین نواب:

ایستادگی و مقاومت ملت ها آمریکا را در منطقه ذلیل و خوار کرد

ایستادگی و مقاومت ملت ها آمریکا را در منطقه ذلیل و خوار کرد
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مهمترین درس مکتب امام حسین(ع) را مقاومت دانست و گفت: ایستادگی و مقاومت آمریکا را در منطقه ذلیل و خوار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امروز در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: هر حرکتی که برای خدای متعال انجام شود حضرت حق آن حرکت را روز افزون و با برکت می گرداند.

وی حرکت پیاده روی اربعین حسینی را سراسر شور، حرارت، احساس، دلدادگی، وحدت و قدردانی از شهدا دانست و ادامه داد: زائران اربعین حسینی در پیاده روی اربعین لبیک گویان آمادگی خود را برای گام نهادن در مسیر امام حسین(ع) اعلان می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب پیاده روی جاماندگان حسینی را یک حرکت ارزشمند در راستای عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: انسان در این مسیر زمانی که به چهره زائران نگاه می کند چیزی جز تحول قلوب نمی بیند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: مراسم پیاده روی اربعین تنها به شیعیان اختصاص ندارد بلکه در این رزمایش ما شاهد حضور اهل سنت و سایر ادیان هستیم آن بزرگواران حتی برای امام حسین(ع) موکب هم می زنند.

وی افزود: راه امام حسین(ع) به قدری روشن است که غیر مسلمانان نیز مشتاق می شوند در این مسیر گام بردارند؛ امروز کسانی که در پیاده روی جاماندگان حسینی شرکت داشتند تا همگام با قدم های زینب کبری(س) مسیر اربعین را طی کنند خداوند به آنان نیز اجر حضور در راهپیمایی اربعین را عطا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: کسانی که آرزوی انجام انفاق مال دارند اما مالی ندارند که انفاق کنند خداوند ثواب انفاق مال را برای آنان ثبت می کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه ما باید از اربعین درس بگیربم، گفت: اربعین انسان ساز است و زائران با گام نهادن در این مسیر نباید از جنبه تربیتی آن غفلت کنند.

وی ادامه داد: کاری ماندگار است که برای کسب رضای خدا انجام شود، کسانی که امروز در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین شرکت کردند با رضایت و خواسته خودشان در این مسیر گام برداشتند تا آمادگی خود را برای یاری فرزند امام حسین(ع) اعلان کنند و این کار بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب روشنگری و پویایی را یکی از پیام های اربعین برشمرد و گفت: راه امام حسین(ع) روشن است ایشان فرمودند کسی که حق الناس برگردن دارد از راه ما جدا شود؛ برای مثال معلمی که در علم آموزی و تربیت دانش آموزان کوتاهی می کند حق الناس است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه امام حسین(ع) راهش براساس فطرت انسان ها بود، عنوان کرد: ماندگاری راه امام حسین(ع) به خاطر همین مهم است، ایشان به خاطر اینکه مردم از گمراهی و جهالت نجات پیدا کنند شهید شدند.

وی دومین درس و پیامی که اربعین دارد را عزتمندی و اقتدار دانست و ابراز کرد: امام حسین(ع) همه عزیزانش را در مسیر حفظ دین نثار کردند و این امر بقای دین اسلام را تضمین کرد؛ انسان در مسیر حق نباید سستی کند بلکه مقاومت و ایستادگی تنها راه شکست دشمنان به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: امروز دشمنان همانند معاویه درصدد آن هستند که مردم را با دنیاگرایی و دنیاطلبی از مسیر دین خارج کنند. دشمن خواهان اسلامی است که با رژیم صهیونیستی دست دهد تا بتواند مریدان آن را گاو شیرده بنامند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه فتنه بنی امیه یک فتنه کور و باطل است به حدی که انسان در تاریکی این فتنه نمی تواند راه حق را از باطل تشخیص دهد، گفت: اما راه امام حسین(ع) بسیار روشن است.

وی با بیان اینکه عزت امروز ما نتیجه مقاومت و فداکاری شهدا است، ادامه داد: امروز آمریکا می‌گوید من باید شبانه با چراغ های خاموش هواپیما وارد عراق شوم و شبانه برگردم در حالی که ایران اسلامی باعزت و احترام سه میلیون زائر را در سپیدی روز وارد عراق می کند و خارج می کند؛ این نشانه مقاومت و سست نشدن است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: سایر کشورها مانند هند با الگوبرداری از مقاومت امام حسین(ع) توانست بریتانیا را از کشور خودش خارج کند، یا شکست صهیونیست ها از یک حزب در طول چند روز از دیگر مصادیق پیروزی مقاومت است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شيرين دخت
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
درس گرفتن از عاشورا موجب می شود که احساس کاستی و ضعف نکرده و در برابر استکبار و شیطان سر تعظیم فرود نیاوریم.
0
0