۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۲۴۴۶۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

برداشتن گام دوم انقلاب منوط به واگذاری مسؤولیت‌ها به جوانان است

برداشتن گام دوم انقلاب منوط به واگذاری مسؤولیت‌ها به جوانان است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به تأکیدات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: برداشتن گام دوم انقلاب منوط به واگذاری مسؤولیت‌ها به جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان استانی، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نسبت به جوانان، اظهار کرد: ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی و برداشتن گام دوم انقلاب با تجربه گران‌سنگ چله اول، الزامات و اقتضائاتی دارد که مهم‌ترین آن نیروی سازنده آینده به‌عنوان نقش‌آفرینان اصلی و مدیران فردا است و بی‌تردید این مهم جز با مشارکت هدفمند و منسجم و مؤثر جوانان شدنی نیست.

وی افزود: تحقق مرحله تمدن نوین اسلامی با نسل اول و دوم امکان‌پذیر شد که بدنه آن، جمعیت انبوه جوانان انقلابی بود و اکنون برای تکمیل حلقه دولت سازی و جامعه پردازی چاره‌ای جز به میدان آمدن جوانان نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نسل اول اکنون دهه هفتم و هشتم خود را پشت سر می‌گذارند و نسل دوم نیز در میانه دههٔ پنجم و ششم عمر خویش است. بی‌تردید دهه پنجم و ششم انقلاب اسلامی، مقطع تودیع نسل اول و دوم و معارفه نسل سوم و چهارم است.

وی تصریح کرد: چنانچه در این زمان عرصه آزمون و خطا برای جوانان گشوده نشود، آینده این ملت در ابهام و تردید خواهد ماند و تحقق حلقه‌های تمدن نوین اسلامی به مخاطره خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تأکید مقام معظم رهبری و دل‌بستگی ایشان به جوانان یک امر شعاری و تخیلی نیست، بلکه این موضوع علاوه بر آن‌که ریشه در آموزه‌های دینی و سیره معصومین دارد، برخاسته از تجربهٔ تاریخی بشری در طول تاریخ است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌که تاریخ ایران اسلامی و به‌ویژه انقلاب اسلامی و بالأخص دفاع مقدس گواه این ادعاست، به همین دلیل است که رهبر انقلاب اسلامی حضور جوانان در مناصب فرماندهی را از شاخصه‌های مهم دوران دفاع مقدس برمی‌شمارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: درواقع ایشان با برجسته‌سازی نقش جوانان در دفاع هشت ساله به عینی‌سازی تجربه جوان‌گرایی پرداخته و به آن تأکید کرده‌اند.

وی اظهار کرد: با نگاهی به آمار شهدای دفاع مقدس معلوم می‌شود که ۴۴ درصد شهدا از ۱۶ تا ۲۰ سال، ۳۰ درصد از ۲۱ تا ۲۶ سال و ۸ درصد ۲۶ تا ۳۰ سال بوده‌اند؛ با این حساب ۸۲ درصد رزمندگان دفاع مقدس زیر سی سال بوده‌اند و تنها ۱۸ درصد، بالای سی سال داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: طبق آمار موجود میانگین سنی شهدای کشورمان ۲۲ سال و میانگین سنی فرماندهان دوران دفاع مقدس کمتر از سی سال است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
مجلس یازدهم و وظیفه سنگین در برابر سند راهبردی ، تحول خواه و ضروری مقام معظم رهبری مدظله العالی در گام دوم انقلاب:

بمنظور احیاء جایگاه خانه ملت بعنوان عصاره واقعی ملت انقلابی و دفاع از حقوق مردم ضعیف و محروم شامل جوانان بیکار ، مجرد، تحصیلکرده و نخبه انقلابی و پس از گذشت چهار دهه از فراز و فرود کم بهره نمایندگان در خانه ملت با تصویب قوانینی که کمتر اثر بخشی مثبت آن در زندگی،سفره مردم و گشایش در حمایت واقعی از جوانان مشاهده گردیده.می بایستی بدور از محافظه کاری طیف سنتی اصول گرایی (شامل امثال باهنر ، حداد عادل، و ….) که امتحان خود را در ادوار گذشته مجلس همچون طیف به اصطلاح اعتدال گرا و اصلاح طلب لاریجانی - مطهری و امثالهم و …در طول ۱۰دوره گذشته مجلس و طی ۴۰ سال پس داده و بی حسی ،بی انگیزگی و ناتوانی آنان در ایجاد تحول اساسی مورد نظر مقام معظم رهبری مدظله العالی در بیانیه راهبردی و حیاتی گام دوم انقلاب در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برای مردم کاملامشهود بوده و همچنین در جهت ایجاد تحول در حوزه قانونگذاری براساس آرای مردمی و نظارت صحیح و موثر بر عملکرد نمایندگان در خانه ملت و مسئولین اجرایی کشور هم راستا با قوه محترم قضاییه و به منظور تصویب قوانین مورد نیاز برای احیای حقوق عامه، اجرای عدالت و مبارزه جدی با تبعیض،رانت و پاکسازی دامان انقلاب اسلامی و نظام از عناصر رذل آلوده به مفاسد اقتصادی، اجرای اصلاحات ساختاری مدنظر مقام معظم رهبری در اقتصاد و شبکه پولی و بانکی رانتی کشور، افرادی از طیف انقلابی وارد انتخابات و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ گردند که از توانایی،انگیزه، نشاط جوانی و مقبولیت عمومی برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی براساس سند تحول گام دوم انقلاب در دهه حساس و حیاتی پنجم انقلاب اسلامی همچون ریاست محترم قوه قضاییه برخوردار باشند.
0
0