۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۶۲۴۵۳۸
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم:

رشد تمدن بشری مدیون کتاب است

رشد تمدن بشری مدیون کتاب است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کتاب جزئی از تاریخ تمدن بشر بوده و گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، با بیان اینکه کتاب به نوعی همزاد بشر است و هیچ زمانی از اجتماع انسانی دور نبوده و نخواهد بود اظهار داشت: کتاب و انسان از گذشته تاکنون همپای هم رفتند و یکی بر دیگری اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه انحطاط یکی بر افت دیگری و رشد یکی بر ترقی دیگری اثرگذار بوده است افزود: کتاب جزئی از تاریخ تمدن بشر بوده و گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در تمامی قرون کتابخانه‌ها جزئی از بافت اجتماعی و فرهنگی هر جامعه بوده اند، گفت: بنابراین کتاب نقش اساس در تمدن‌های بشری داشته است.

امام جمعه تبریز، پیشرفت و تمدن بشری را با کتاب و کتابخانه دارای رابطه مستقیم و اثرگذار دانست و ابراز داشت: کتاب و کتابت در رشد حیات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل تمدن انسانی مملو از کتاب بزرگانی است که افتخار بشریت بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطر نشان‌کرد: تمام همت پیامبران این بوده که بشریت را به کتاب رهنمون سازند چنانچه قرآن، با قسم به قلم آغاز شده است./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات