۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۲۴۵۷۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اختلاسگران خسران زده های دنیا و آخرت هستند

اختلاسگران خسران زده های دنیا و آخرت هستند
استاد حوزه با بیان اینکه انسان شاکر با اختلاس و دزدی خود را خسران زده آخرت نمی کند، گفت: فیوضات الهی با اجتناب از محرمات، انجام واجبات و داشتن اخلاق حسنه کسب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه هدایت گفت: همه انسان ها می توانند به فیوضات الهی دست یابند.

وی با استناد به روایات، افزود: طبق صریح روایات؛ برای رسیدن به فیوضات سه قدم لازم است که یکی از آنان اجتناب از محرمات است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان می تواند به راحتی در عالم دنیا این سه گام را بردارد، تصریح کرد: کسی که ادعا می کند نمی تواند این سه قدم را بردارد چون اولا این که خودش را دوست ندارد و دیگر اینکه او اسیر جاذبه های مادی شده است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان با اجتناب از حرام الهی می تواند به فیوضات نزدیک شود، ادامه داد: انسان باید بداند تمام حرام ها براساس حکمت الهی حرام هستند زیرا در دل هر حرامی زیان و خطری مستقر است که خداوند دوست ندارد بنده‌اش گرفتار آن خطورات شود؛ در طول تاریخ آلودگان به حرام شر و زیان آن را مشاهده کردند.

وی با اشاره به اینکه خداوند حکیم است، اظهار داشت: انسان به عنوان مملوک جلوه ربوبیت خداوند است و پروردگار هرگز دوست ندارد چیزی که برای آدمی زیان بار است او استفاده کند و یا انجام دهد برای همین برخی امور را حرام کرد تا انسان به آن نزدیک نشود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان به عنوان مخلوق نباید از خداوند طلبکار باشد، ابراز کرد: انسان در عالم دنیا مهمان است از این رو نباید نسبت به مقدار و کمیت رزق و روزی که خداوند به او عطا کرده اعتراضی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که انسان زمانی می تواند به مقام رضا دست یابد که به قدر و قضای الهی راضی باشد، ادامه داد: انسان نباید خودش را به خاطر دنیا و مادیات از درگاه الهی دور و ایمان را فدای خواسته های نفسانی کند.

وی افزود: اینکه انسان فکر کند درهای دزدی به رویش باز است و می تواند میلیاردها تومان از بیت المال دزدی و اختلاس کند باید بداند که با این کار خودش را از مواهب آخرت محروم کرده است؛ انسان شاکر به داشته های مادی خودش رضایت دارد و کم و کیف نعمات الهی را با داشته های دیگران مقایسه نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: انسان اگر بخواهد روحش از ارواح طیبه ائمه اطهار(ع) و آیات قرآن کریم فیض ببرد باید درب روح را به روی این سه گام که شامل اجتناب از محارم، انجام واجبات الهی و داشتن اخلاق حسنه می شود، باز کند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انسان نباید یک لحظه هم از یاد خداوند غفلت کند و نسبت به کسب فیوضات الهی بی توجه باشد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
وقتی معرفت و شناخت نداشته باشی مبارزه با هوای نفس سخت می شه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
کلام استاد انصاریان به دل می شینه و اثر بخشه
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی رانتی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد ،رشوه خوار و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و هر مسئول فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و آرمان ها و ارزشهای والای شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان ، پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و اصولگرای اعتدالی یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.خود را پشت سر مشکلات معیشتی مردم، ناشی از سوء مدیریت خودشان پنهان نموده ،،فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در غرب خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند، و علارغم بی میلی ظاهری مترصد فرصتی-معجزه تکرار- بواسطه مذاکره با غرب یا تهدید به تحریم نظام و باج خواهی با آشوب و ...جهت حفظ منافع شخصی خود و خانواده در داخل و خارج از کشورند، محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
مجالس استاد انصاریان انسان ساز هست چرا که کلام اهل بیت را خیلی خوب به مخاطب ارائه می کنند
0
0