۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۲۴۶۲۴

پاراکتاب کامبوزیا

رهبر انقلاب درباره شهید کامبوزیا فرموده‌اند: مرحوم کامبوزیا به‌قدر حساسیت بر یهودی‌ها، نسبت به هیچ چیز در دنیا حساسیت نداشت.
پاراکتاب کامبوزیا
پاراکتاب کامبوزیا
پاراکتاب کامبوزیا
محمد پورخان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
شهید امیر توکل کامبوزیا در سال 1342 به صورت پاره وقت به استخدام اداره راديو زاهدان در مى‏آيد و بر علیه رژیم منفور پهلوی سخنرانی هایی ارائه می کند.
بدنبال تصويب قانون كاپيتولاسيون و اعتراض حضرت امام به آن كه در نهايت به تبعيد ايشان به تركيه منجر گرديد (آبان 1343) كامبوزيا كه در صدد روشن نمودن افكار مردم و آشنا نمودن آنان با اقدام رهبرش بود، در اداره راديو سعى در تبليغ فعاليت‏ها و مواضع حضرت امام در ارتباط با كاپيتولاسيون نمود: «واقعا ما مردم خيلى بدبخت هستيم، همه چيزمان را گرفته‏اند، شرفمان را، ثروتمان را، همه چيزمان را، اگر يك سرباز آمريكايى در خيابان در انظار مردم به خواهرمان، به زنمان دست درازى كند، قدرت اعتراض نداريم. اينها مصونيت دارند، براى آن كه ارباب ما هستند، هيچكس نمى‏تواند بگويد بالاى چشمتان ابروست...»
در پى اين سخنان، ساواك استاد كامبوزيا را به اتهام «طرفدارى از روحانيون افراطى» تحت نظر قرار مى‏دهد. ساواك پس از مدتى وى را محدود و با او برخورد تندی می کند.
2
0
ناشناس
|
۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
ممنون از اطلاعات خوبی که به اشتراک گذاشتید
شیعه علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
امیر توکل کامبوزیا یکی از پیشگامان مبارزه با صهیونیسم در ایران شناخته می شود . این مرد بزرگ در سال 1283 در تهران متولد شد و در 70 سالگی در زاهدان توسط عوامل رژیم پهلوی به دلیل فعالیت ها و مبارزات ضد صهیونیستی و ضد استبدادی اش به شهادت رسید.
3
0
ناشناس
|
۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
خداوند با بزرگان الهی محشورشان فرماید