۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۲۴۶۸۰

ماجرای بازداشت روحانی قلابی در تظاهرات لبنان چه بود؟

ماجرای بازداشت روحانی قلابی در تظاهرات لبنان چه بود؟
اطلاعات ارتش لبنان اعلام کرد: یک روحانی‌نما را که اقدام به توزیع پول با منبع نامشخص میان تظاهرات‌کنندگان لبنانی می‌کرده، بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، فرماندهی ارتش لبنان روز گذشته اعلام کرد که اطلاعات ارتش یک روحانی قلابی به نام «محمد علی ترشیشی» را بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در بیانیه ارتش لبنان آمده، فرد مذکور اقدام به توزیع پول‌هایی میان تظاهرات‌کنندگان می‌کرده که منبع این پول‌ها مشخص نیست و دستگاه‌های مربوطه در حال تحقیق در این باره هستند.

«النهضه نیوز» هم گزارش داد، این روحانی‌نما دیروز در میدان «ریاض الصلح» بیروت بود و تعدادی از تظاهرات‌کنندگان وی را از  محل اعتراضات طرد کردند.

ماجرای ترشیشی از زمانی آغاز شد که ویدئویی از وی پخش شد و او در ویدئوی مذکور کیفی پر از اسکناس صد دلاری را نشان می‌دهد و به تاریخ دریافت آنها یعنی ۲۰۱۹/۹/۲۴ اشاره می‌کند.

 وبگاه لبنانی «یا صور» دراین رابطه نوشت، مجلس اعلای شیعیان لبنان پیشتر در بیانیه‌ای نام ترشیشی را در کنار نام چند تن دیگر آورده و اعلام کرده اینها روحانی قلابی هستند و شایستگی بر عهده گرفتن امور شرعی و غیر آن را بر عهده ندارند.

در ادامه این گزارش آمده، برخی کاربران در شبکه های اجتماعی نیز مدعی شده‌اند وی این پول‌ها را از طرف‌هایی در کشورهای حاشیه خلیج فارس گرفته است.

تظاهرات مردم در لبنان در اعتراض به وضعیت اقتصادی و مالیات‌ها، امروز (چهارشنبه) وارد هفتمین روز شده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات