۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۶۲۴۷۴۶

ثبت ۲۱ وقف جدید در فارس؛ ۲۲۰ هزار هکتار اراضی وقفی رفع اختلاف شد

ثبت ۲۱ وقف جدید در فارس؛ ۲۲۰ هزار هکتار اراضی وقفی رفع اختلاف شد
مدیرکل اوقاف استان فارس از ثبت ۲۱ مورد وقف جدید به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه از دهه وقف پارسال تاکنون 21 مورد وقف جدید شامل زمین مزروعی، باغ، منزل مسکونی، مغازه، زمین تجاری، زمین مسکونی و آپارتمان به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان ثبت شده است، اظهار داشت: بیش‌ترین تعداد وقف جدید در شهرستان جهرم و مرودشت هرکدام 4 مورد بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد: از مجموع 278 هزار هکتار اراضی اختلافی اوقاف با منابع طبیعی که شامل 1100 پلاک ثبتی بوده است تاکنون 220 هزار هکتار شامل 507 پلاک رفع اختلاف شده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته 1390 فقره سند مالکیت با وسعتی بالغ بر 20 میلیون مترمربع  اخذ شده است، افزود: در این حوزه از اقدامات شاخص در سطح کشور  اخذ سند مالکیت 4500 هکتار از اراضی  موقوفه زالی در شهر صدرا است.

حجت الاسلام ‌موسوی با بیان اینکه در یک سال گذشته از محل موقوفات حدود 8 میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان نمازی، درمانگاه مطهری، درمانگاه امام رضا، بیمارستان شوشتری و درمانگاه پوستچی خریداری شده است، گفت: بالغ بر 2 میلیارد تومان برای خرید دارو، عینک و غیره نقدا به بیماران نیازمند کمک شده است.

وی با بیان اینکه دهه بزرگداشت وقف از 4 تا 13 آبان ماه برگزار می‌شود در تشریح برنامه‌های این دهه در استان فارس اظهار داشت: 28 نمایشگاه همه واقف باشیم در شهرستان‌های استان فارس برپا می‌شود که شاخص‌ترین آن در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز افتتاح می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از برپایی 6 ایستگاه همه واقف باشیم در شیراز و 19 ایستگاه در دیگر شهرستان‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: 20 محفل قرآنی در دهه بزرگداشت وقف برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در دهه بزرگداشت وقف 127 مبلغ غیر بومی و 117 مبلغ بومی به مناطق محروم استان فارس اعزام میشوند.

حجت الاسلام ‌موسوی از برگزاری همایش یاوران وقف در حرم امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان فسا خبر داد و گفت: در این همایش‌ که روز 12 آبان ماه برگزار می‌شود از واقفان، نیک‌اندیشان، اصحاب رسانه تجلیل به عمل خواهد آمد و سخنران ویژه این مراسم آیت‌الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان  رهبری  است.

وی با بیان اینکه تجلیل از 40 نفر از نخبگان علمی استان از محل موقوفه حاج محمد حسن کاظمی شیرازی یکی دیگر از برنامه‌های دهه گرامیداشت وقف است، گفت: در این مراسم از جایزه علمی حاج محمد حسین کاظمی شیرازی نیز رونمایی می‌شود./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات