۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۶۲۴۷۵۲
امام جمعه قزوین:

پیاده‌روی عظیم اربعین از شاخص‌های تحقق تمدن اسلامی است

پیاده‌روی عظیم اربعین از شاخص‌های تحقق تمدن اسلامی است
امام جمعه قزوین گفت: پیاده روی عظیم اربعین که امسال با مشارکت بیش از ۵۰ کشور جهان برگزار شد تحقق جمله «ما رایت الا جمیلا» حضرت زینب(س) است.

به گزارش خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: اربعین حسینی امروز به بزرگترین تجمع صلح جهانی تبدیل شده است که به گفته مسئولین امسال با مشارکت بیش از 50 کشور دنیا برگزار شد.

وی بیان کرد: برپایی آئینی مذهبی و سیاسی چنین عظیم بدون کوچکترین مشکلی در دنیا بی‌سابقه است و آن چیزی که به این حرکت عظمت بخشیده است  خواست خداوند و لزوم ادامه داشتن این حرکت را می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امروز اربعین حسینی به یک حماسه جهانی تبدیل شده است و قطعا این مسیر تا تحقق قیامی جهانی و ظهور حضرت منجی ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: اربعین در دین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و سری که در این عدد 40 قرار داده شده است در مصادیق مختلفی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به برخی از احادیث و روایات مرتبط با این حوزه گفت: اشاره دین اسلام به رسیدگی به 40 همسایه، بعثت پیامبران در 40 سالگی و توجه به برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت افراد نمونه‌هایی از این مسئله است که امروز با برگزاری آئین اربعین حسینی به تکامل رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: شکر خدا امروز این پیاده‌روی باشکوه فرصتی را فراهم کرده تا عظمت و بزرگی مسئله عاشورا را درک کنیم و امروز مشاهده حضور و همراهی شیعیان از سراسر نقاط دنیا در کنار یکدیگر در این مراسم تحقق جمله« ما رایت الا جمیلا» ی حضرت زینب(س) است.

وی گفت: زنده نگاه داشتن این مسیر و ادامه این حرکت نیز در دستان شما جوانان و دانشجویان است و قطعا با درایت و بصیرت این جوانان شاهد ادامه این راه هستیم./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات