۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۲۴۸۱۵
حسین زاده:

اعتمادسازی نسبت به آمار رسمی تقویت نظام و حاکمیت است

اعتمادسازی نسبت به آمار رسمی تقویت نظام و حاکمیت است
رییس مرکز آمار ایران با تأکید بر محرمانه بودن اطلاعات شخصی افراد، اعتماد سازی در این زمینه را باعث تقویت نظام و حاکمیت دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، جواد حسین زاده رییس مرکز آمار ایران صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی  تسلیت ایام دهه آخر صفر و تبریک به مناسبت روز ملی آمار گفت: بدون آمار امکان برنامه ریزی و سیاست گذاری نیست و در تمام کشورها توجه ویژه ای به ثبت آمار می شود؛ در کشور ما هم مسؤولیت این نظام آماری را مرکز آمار ایران بر عهده دارد.

وی  با مناسب خواندن روند مرکز آمار ایران اظهار داشت: در مرکز آمار روند فعالیت و ثبت آمار و اطلاعات، چه در مرکز و چه در شهرستان ها در حال پیشرفت است که البته باید کارهای بیشتری انجام شود؛ آمار برای برنامه ریزی و زندگی بهتر است و باعث حکمرانی شایسته تر می شود.

رییس مرکز آمار ایران رویکرد این سازمان را بر کاهش مراجعه حضوری عنوان و خاطرنشان کرد: سعی بر این داریم که  ثبت آمارگیری سنتی را به آمار ثبت مبنا تغییر دهیم که در این روش تمرکز بر داده ها و ریز داده های دستگاه های اجرایی است؛ به همین دلیل نیاز به همکاری سازمان های دیگر داریم تا بتوانیم نظام آماری خود را به سمت نظام ثبتی ببریم که هم هزینه کمتری دارد و هم کیفیت بهتری دارد.

وی بر مورد محرمانه بودن اطلاعات فردی افراد تأکید کرد و گفت: آمار رسمی، سرمایه اجتماعی است و اعتمادسازی به آمارهای رسمی به نوعی تقویت نظام و حاکمیت است.

حسین زاده تصریح کرد: ما در قانون مرکز آمار و ماده هفت تأکید بر محرمانگی اطلاعات شخصی افراد داریم که این اطلاعات حتی به مراجع قضایی هم داده نمی شود؛ در سال جاری حتی یک مورد هم به هیچ نهادی اطلاعاتی نداده ایم./پ202/ق

ارسال نظرات