۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۲۴۸۸۹
موهبتی خبر داد؛

اجرای طرح بیمه اجباری از 13 آبان ماه | اهتمام دولت به سلامت الکترونیک

اجرای طرح بیمه اجباری از 13 آبان ماه | اهتمام دولت به سلامت الکترونیک
رییس سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند، از اجرای طرح بیمه اجباری در ۱۳ آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، طاهر موهبتی رییس سازمان بیمه سلامت امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران با بیان اینکه موضوع سلامت یکی از رویکردهای مهم تعالیم دینی است، گفت: بیمه های خدمات درمانی مطابق دستورات تعالیم دینی و اصل 29 قانون اساسی دستاوردهای ارزشمندی را برای کشور رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از 91 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند، اظهار داشت: آن تعدادی که از پوشش بیمه همگانی بهره نبرده اند منع قانونی برایشان وجود نداشته است و خودشان تمایلی به بیمه شدن نداشته اند.

موهبتی با بیان اینکه 40 میلیون از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، عنوان کرد: بازنشستگان، دانشجویان، روستاییان، طلاب و مددجویان و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی به صورت رایگان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند؛ یکی از افتخارات کشور که نشان از توجه نظام به محرومان است، بیمه رایگان به شمار می رود؛ امروز حدود 34 میلیون از بیمه شدگان وجهی برای بیمه خودشان پرداخت نمی کنند.

رییس سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه 90 درصد هزینه های مردم در بیمارستان های دولتی و 70 درصد بیماری های سرپایی از بیمه پرداخت می شود، عنوان کرد: امروز سعی کرده ایم تا دغدغه رهبر معظم انقلاب که فرمودند «بیمار جز دغدغه رفع بیماری رنج دیگری نداشته باشد» را در سراسر کشور اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه دسترسی عادلانه به خدمات درمانی در سراسر کشور یکی از دغدغه های مهم رهبری است، بیان کرد: امروز حدود 28 میلیون نفری که در مناطق مرزی و روستایی کشور قرار دارند و عشایر طی تفاهمی که میان ما و وزارت بهداشت صورت گرفته است از 12 خدمت درمانی برخوردار هستند.

موهبتی از وجود 4 هزار مرکز خدمات سلامت روستایی و 18 هزار خانه بهداشت در مناطق محروم خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز باعث افتخار است که رییس سازمان جهانی بهداشت به حذف سرخک و سرخجه از کشور ما گواهی می دهد.

رییس سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: قریب 4 هزار و 800 خدمت در بسته خدمات سازمان های بیمه ای، 2 هزار و 450 قلم دارو و 48 هزار لوازم پزشکی در حال برخورداری از حمایت های ایمنی است؛ هدفمند کردن بیمه رایگان به سوی گروه های نیازمند، منطقی سازی رفتارهای هزینه ای، اجرای راهنماهای بالینی و جلوگیری از ایجاد همپوشانی چند دفترچه بیمه ای  از اقداماتی است که از دوره های گذشته شروع شده و در حال انجام آن هستیم.

وی با اشاره به توجه نظام به بیماران خاص از تحت پوشش گرفتن 73 هزار بیمار خاص در بیمه سلامت خبر داد و گفت: امروز یکصد هزار تبعه خارجی از خدمات درمانی در کشور بهره مند می شوند و این از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

موهبتی همچنین به طرح استقرار سازمان الکترونیک اشاره و بیان کرد: پروژه پرونده الکترونیک سلامت به عنوان مهم ترین پروژه ملی کشور در دولت الکترونیک در حوزه سلامت به شمار می رود که به همت وزارت بهداشت شکل گرفت و با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

رییس سازمان بیمه سلامت کشور با بیان اینکه نسخه الکترونیک در 235 شهر کشور در حال انجام بوده و تا پایان سال در همه شهرها اجرا می شود، خاطرنشان کرد: تردیدی نداریم که پروژه پرونده الکترونیک سلامت به بهبود تجویز و درمان و بیماری ها و ایجاد دیتاهای مناسب برای سیاستگذاری صحیح و ایجاد استقرار نظام خرید راهبردی و ارجاع کمک خواهد کرد.

وی از اجرایی سازی طرح بیمه اجباری در 13 آبان ماه سال جاری با حضور معاون اول رییس جمهور خبر داد و گفت: این موضوع فرصتی مناسب برای کسانی است که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
داغی اگر نبود که گریان نمی شدیم

لطفی اگر نبود مسلمان نمی شدیم

یا ایّها الرّسول بدون دعای تو

از پیروان عترت و قرآن نمی شدیم
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
در شب رحلت خاتم انبیا، محمد مصطفی (ص) فرشتگان عرش می گریند. عاشقانش با چشمانی اشک آلود، مرثیه غم می سرایند. ما نیز در شب رحلت آسمانی اش در سوگ می نشینیم.
2
0