۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۲۴۸۹۰
آیت الله اعرافی:

دشمن نمی تواند از آشوب های عراق و لبنان برای محو مقاومت استفاده کند

دشمن نمی تواند از آشوب های عراق و لبنان برای محو مقاومت استفاده کند
امام جمعه قم با بیان این که دشمن نمی تواند از آشوب های عراق و لبنان برای محو مقاومت استفاده کند، گفت: مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی به راه پر افتخار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری آخر صفر گفت: امیرمؤمنان در خطبه 197 و 234 نهج البلاغه می فرماید بالاترین مصیبت برای عالم و بشریت ارتحال رسول خدا و انقطاع وحی است و همه مصیبت ها در برابر فقدان ایشان کوچک است.

وی با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم اربعین افزود: از همه کسانی که در احیای حماسه پرشکوه دینی و الهی اربعین تلاش کردند باید تشکر کرد، از مردم قم که در صدر جدول زیارت اربعین قرارگرفتند و در صدر جدول شهرهایی قرار داشتند که هزاران نفر را از کشورهای جهان پذیرایی کردند تشکر می کنیم؛ از مردم عزیز عراق باید به دلیل حسن پذیرایی و زمینه سازی شکل گیری چنین حماسه ای سپاسگزار باشیم.

مدیر حوزه های علمیه با گرامیداشت هفته وقف وقف اظهار داشت: وقف می تواند پشتوانه مهمی برای همه اهداف انسانی و اسلامی باشد، در تاریخ بیش از هزار ساله شاهد شکل گیری وقف های گسترده در زمینه های گوناگون برای تأمین نیاز نیازمندان و تأمین هزینه های حرکت های علمی و فرهنگی بودیم.

وی ادامه داد: حرکت وقف باید استمرار داشته و احیا و احداث وقف باید در راهبردهای مردم و مسؤولان وجود داشته باشد، وقف برای همه خوبی ها ارزش دارد اما وقف در زمینه فرهنگ، دین و تأمین نیازهای دینی، اخلاقی و معنوی جامعه مانند مسجد، مدارس دینی و حوزه های علمیه باید مورد توجه جدی باشد.

آیت الله اعرافی با بیان این که همه فعالیت های دینی باید بر دوش مردم و بر پایه وقف های درست باشد، ابراز داشت: زمینه دیگری که باید مورد توجه جدی باشد وقف برای علم، دانش و فناوری است، مسؤولیت دستگاه اوقاف حساس و سنگین است و دستگاه های مسؤول باید با تدبیر درست اعتماد مردم را جلب کرده و مردم نیز باید رعایت مصالح وقف کنند.

وی با اشاره به هفته پدافند غیر عامل پدافند عنوان کرد: آمادگی همه دستگاه ها و بخش ها برای شرایط سخت پدافند غیرعامل است که وظیفه ای عمومی به شمار می رود و همه باید به آن توجه کنند، ممکن است که در یک جنگ با رعایت پدافند غیرعامل کمترین آسیب به جامعه واردشود و همه باید به اصول این پدافند توجه کنیم.

امام جمعه قم سالروز شهادت شهید فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی گرامی داشت و تأکید کرد که خلق و اخلاق مقاومت و شجاعت باید در نسل نوجوان و جوان از طریق بسیج نهادینه شود، امیدواریم همچنان شاهد رشد و پرورش نوجوانان و جوانان رشیدی و شجاعی باشیم که کشور را از مخاطرات حفظ کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به سواد آموزی در کشور اضافه کرد: با وحود همه اقدامات در نهضت سوادآموزی، در قم 120 هزار بی سواد داریم که 33 هزار نفر در سنین 10 تا 49 سالگی هستند که شایسته قم به عنوان پایگاه علم و اندیشه و دانش نیست و همه باید همت کنند که بی سوادی در قم ریشه کن شود.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحولات عراق و لبنان گفت: دولت و مسؤولان عراق و لبنان باید به حل مشکلات مردم توجه کرده و نیازهای آنان را تأمین کنند، فساد را در نهادهای اداری، سیاسی و قضایی از بین ببرند و به نصایح مرجیعت و حزب الله توجه کنند.

وی افزود: دولت ها باید به آرا و افکار مردم احترام بگذارند اما مردم هم باید بدانند که دشمنان زخم خورده از جبهه انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت در صدد هستند که به کشورهای محور مقاومت آسیب بزنند از این رو مردم باید هوشیار و هوشمند باشند، در فتنه 88 هم شاهد این موضوع بودیم و دست های بیگانگان و فتنه انگیزی آمریکا، اسرائیل و دست نشاندگان آن ها در چنین حوادثی دیده می شود و مردم باید مراقب باشند.

امام جمعه قم اظهار داشت: دشمنان بدانند نمی توانند از این نمد کلاهی بردارند و نمی توانند از این آشوب ها برای محو مقاومت استفاده کنند و بدانند که امت اسلام و همه آنان که از شما در طول چند قرن آسیب دیده اند در برابر شما ایستاده اند و با این حرکات نمی توانید بر امت و مقاومت اسلامی پیروز شوید و مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی به راه پر افتخار خود ادامه خواهد داد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
محمد قمین
ارسال نظرات