۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۲۴۹۰۲
مدیرکل بیمه سلامت استان قم:

۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند
فخاریان با بیان این که ۴۰ میلیون نفر از تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: کسانی که بیمه ندارند بنابر قانون بیمه سلامت 6 ماه فرصت دارند تا برای دریافت دفترچه مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا فخاریان قمی مدیرکل بیمه سلامت استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته بیمه سلامت گفت: رسول گرامی اسلام(ص) قدر و منزلت دو نعمت سلامتی و امنیت در بین مردم مجهول است.

وی افزود: به لطف خدا و مجاهدت فرزندان کشور امنیت حاصل است و سلامت نیز با زحمت فرزندان مملکت ایجاد شده است و استمرار دارد، بیمه سلامت قسمی از وظایف را در بخش سلامت مردم بر عهده دارد، بیمه قراردادی است که بیمه گر متعهد می شود در قبال اخذ مبالغی از بیمه شده در مواقع حادثه یا بیماری در دوره خاصی جبران خسارت کند.

فخاریان بیمه را به منزله یک صندوق پس انداز دانست و اظهار داشت: بیمه یکی از راه های مبارزه با ریسک و خطر احتمالی بیماری و حادثه است؛ سازمان بیمه سلامت یک شرکت دولتی به شمار می رود که زیر مجموعه وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت در استان ها دارای اداره کل است و حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، 43 هزار مرکز تشخیصی و درمانی اعم از مراکز سرپایی و بستری طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم ابراز داشت: 606 بیمارستان دولتی و دانشگاهی در سطح کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند و تنها با ارائه کدملی به مردم خدمت می کنند، هزار و 300 دفتر پیشخوان دولت در کشور عملیات بیمه گری و صدور و چاپ دفترچه را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: در طول سال 97 سازمان بیمه سلامت 142 میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی را ثبت کرده است، 33 هزار پزشک در کشور طرف قرارداد این بیمه هستند که سرمایه ای عظیم به شمار می رود، پرداخت صددرصدی هزینه بیماران خاص یکی از خدمات بیمه سلامت محسوب می شود.

فخاریان خاطرنشان کرد: سالانه 11 میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در کشور هزینه می شود و 90 درصد هزینه های بستری و 70 درصد هزینه های سرپایی برابر تعرفه مصوب در تعهد بیمه است، در سال گذشته 146 هزار میلیارد ریال برای ارائه خدمات به بیمه شدگان در سراسر کشور هزینه شده است.

وی اضافه کرد: جمعیت بیمه شده بیمه سلامت در استان قم 364 هزار و 598 نفر است و 660 مرکز طرف قرارداد در استان وجود دارد، هزینه درمان به صورت میانگین 16 میلیارد تومان هزینه درمان بیماران در استان قم است؛ در راستای خدمات بهینه و مطلوب سازمان بیمه سلامت به سمت پروژه سلامت الکترونیک حرکت می کند و برای حذف دفترچه، فرد بیمه شده می تواند با ارائه کد ملی از خدمات بهره مند شوند، همچنین نسخه الکترونیکی نیز آغاز شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان قم اعلام کرد: بیمه شدگان می توانند با سامانه 1666 در هر ساعت شبانه روز تماس بگیرند و مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند؛ کسانی که هیچگونه بیمه ای ندارند بنابر قانون اجباری بیمه سلامت 6 ماه فرصت دارند تا برای دریافت دفترچه مراجعه کنند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات