۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۲۴۹۱۶
منتشر شد؛

نسخه الکترونیکی کتاب «آینده ادیان در روند جهانی سازی»

نسخه الکترونیکی کتاب «آینده ادیان در روند جهانی سازی»
در نوشتار حاضر سخن بر سر آن است که جهانی شدن ارتباطات و مبادلات فرهنگی، به‌ویژه در حوزه کالاهای دینی چه تأثیری بر فعالیت نهادهای دینی و مؤمنین خواهد داشت.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «آینده ادیان در روند جهانی سازی» اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های زمانه ما وضعیت بغرنج و پیچیده دین و دین‌داری در دنیای مدرن و معاصر است.

وی گفت: متاع دین همچنان پرفروش است لیکن ضرب سکه‌های جدید دینی با نقش و نشان دنیای مدرن و بعضاً فرامدرن بازار دین‌داری را در همسایگی بازار بی‌دینی نشانده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: دیگر سخن از بی دینی عریان، نه آن‌که در میان نباشد، کمتر خاطر را می‌آزارد. آن‌چه نگرانی و دغدغه خاطر گشته انواع دین‌ها و دین‌داری‌هایی است که هر روز به اقتضائات و مناسبات دنیای جدید از تراوشات ذهنی انسان‌های زمینی برمی‌خیزند و تشنگی معنوی و رفتاری انسان عصر ماهواره و فضا را تشفی می‌دهند.

وی افزود: در این دنیا دیگر کسی آشکارا ادعای پیامبری نمی‌کند که اگر بکند همه او را مجنون خواهند خواند، اما کیش‌ها و آیین‌های پیامبرانه، بازاری پررونق یافته است که بدون آن ادعا، عملی پیامبرانه پیشه خود ساخته‌اند.

پهلوانی اظهار داشت: سؤال این است که این اتفاق جدید چیست و در برابر آن چه باید کرد؟ در پژوهش حاضر به وضعیت معاصر دین‌داری پرداخته شده است، پس از اتفاق عظیمی به نام انقلاب اطلاعاتی که جهان کنونی را به دهکده کوچکی تبدیل نموده است.

وی گفت: در نوشتار حاضر سخن بر سر آن است که جهانی شدن ارتباطات و مبادلات فرهنگی، به‌ویژه در حوزه کالا‌های دینی چه تأثیری بر فعالیت نهاد‌های دینی و مؤمنین خواهد داشت.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی کتاب «آینده ادیان در روند جهانی سازی» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته مهران رضایی است که در دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی تهیه شده و در انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «آینده ادیان در روند جهانی سازی» با ۲۲۳ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۳ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

پهلوانی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات